Oh aj aj aj aj buff...

Det suckas och stönas här hemma i lägenheten.
Sambon och jag har en tycka-synd-om-oss-själva-kväll av RANG och vi går runt som osaliga andar och suckar medan det viks tvätt, dammsugs, skakas filtar och diskuteras livets ironi.

Vi hade tänkt ta vin till de nyrullade köttbullarna (nej, de rullades inte i brygga. Jag känner mig inte så bendable just nu) med då jag ju lovat mig själv att det inte ska bli någon alkohol på ett par dagar blev det vatten.
Och tur är väl det, med tanke på humöret.
Vi hade förmodligen hängt från balkongen vid det här laget om rödvinet fått slå sina tunga klor i oss.

Alldeles nyss pratade sambon med Müsli och det lät nästan lite kvittrande, varpå jag muttrade ogillande:
"Nu tycker jag att du förstör stämningen lite här hemma. Låt inte så jävla glad"
"Oj,"
svarade hon snabbt och slog handen för munnen. "Men lyssna på det här då."
Hon ställer in dammsugaren i tvättskrubben, tar ett djuuuupt andetag och släpper sedan ut kvällens tyngsta och absolut mest bedrövliga suck.
"Mycket bättre" svarar jag nöjt och knyter morgonrocken runt midjan, då jag just stått i duschen och låtit vattnet rinna över mina sänkta axlar...

Nu ska vi bädda ner oss i soffan och kolla på bedrövliga filmer med chokladasken jag fick av en förälder idag. En stor Merci-låda som "tack för allt", som föräldern sa.
Det var fint!


Värsta bästa vänner!


Wieeeeh... Nu fick vi hit Mr Amazing att sucka i soffan med oss... Skynda dig... Skynda skynda!
Vi har så mycket att sucka över, tillsammans.
Och baby. Vi pockar pockorn till dig, men då måste du sitta stilla i soffan och äta dem.
Om man hoppar i soffan samtidigt som man äter popcorn kan man nämligen få den i LUNGAN!

Kommentarer
Postat av: Mr Amazing

Hmmm, Popcorn ser verkligen ofarliga ut vid en första anblick.. men jag vet ju hur det kan gå om man är för ivrig i sitt ätande. Tycker jag var ett bra föredöme när jag åt. Lugnt och stilla och tuggade ordentligt.. =) =)

2008-06-25 @ 08:11:26
Postat av: Sambon

Äter man inga så händer ju inget nä! ;)

2008-06-25 @ 08:51:40
Postat av: sara

Jag tyckte nog att du åt lite VÄL dåligt av den enorma popcorn skålen sambon hade poppat.

Vi två, däremot, var bra föredömen och hade händerna (och munnen) fulla mest hela tiden.

Vilket måste betyda att sambon åt mest popcorn eftersom hon har typ dubbelt så stora händer som mig... Eller?

2008-06-25 @ 09:59:06
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Mr Amazing

F Y I...

Jag åt så jag höll på o poppa sönder jöö..

burp

2008-06-25 @ 10:00:43
Postat av: Sambon

Mr Amazing...nu e din tunga svart!

2008-06-25 @ 10:24:21
Postat av: sara

Ja, och kluven!

2008-06-25 @ 10:34:13
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Mr Amazing

Men ursäkta MIG att jag inte dök med huvudet före i "the bowl of death"..

Kan ni inte bjuda på chokladsås nästa gång? =)

2008-06-25 @ 10:35:01
Postat av: sara

Eller kanske ANANASPAJ!

2008-06-25 @ 10:37:21
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Mr Amazing

Hellre simmar jag i ett hav av popcorn än stoppar ananas i munnen... Ananas är djävulens påfund..



2008-06-25 @ 10:59:32
Postat av: Sambon

Va det nån som ville ha chokladsås??? Jag vill ALLTID ha chokladsås

2008-06-25 @ 11:25:37
Postat av: Mr Amazing

Chokladsås är både gott och inte speciellt dödligt, vilket gör att det placerar sig bra mycket högre på gottskalan än både ananas o popcorn [påkårn].



/A

2008-06-25 @ 11:33:15
Postat av: Anonym

Min sambo gör den bästaste chokladsåsen i hela världen. Jag får ALLTID chokladsås av henne när jag ber om det.

2008-06-25 @ 12:20:00
Postat av: Sambon

De e så fint! Jag ser kvalitéer i dig som tex att du gör goda köttbullar å att du kan gå ner i brygga.....å jag, jag e bra på att göra chokladsås.....kan du inte komma på en sak till bara....snälla....om du tänker efter lite så kanske du kommer på nått mer....de e inte mer än rättvist

2008-06-25 @ 13:25:11
Postat av: sara

Min sambo är, förutom okrönt chokladsåsmästarinna, skitduktig på att köra bil. Hon rattar den stora bilen med hästsläp och badtunnor som om det vore en liten bobbycar. Jag känner mig alltid väldigt säker när jag åker bil med henne!

2008-06-25 @ 14:20:07
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Mr Amazing

Jag skulle kunna räkna upp 1000 bra grejer med er, om jag bara hade lite chokladsås i magen..



/A

2008-06-25 @ 14:35:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0