Ojdå

När jag nu står och bryskt tvättar mitt ansikte på morgonen tycker jag att det smakar så konstigt i munnen. Järn liksom, som om jag blödde nästan.
Jag funderar lite på det, men tar ändå och tvålar in (inte med tvål, min snygga hälsopedagog, utan med rengöring från Rosenserien såklart) ansiktet och fortsätter att brutaltvätta, sådär så att det blir vatten i hela badrummet.

När jag är klar slår jag upp ögonen, klipper trött med mina vattendroppande ögonfransar och ser till min chock att jag är helt röd i ansiktet.
Jag råblöder ju!
Näsblodet har kommit till min mun både bakvägen och framvägen, därav järnsmaken, och jag ser verkligen inte klok ut.

Hur kan man bara börja blöda näsblod på det viset?
Jag har inte snytit mig någonting, inte slagit mig och inte gjort något annat som skulle kunna framkalla ett sådant blodanfall.
Nu sitter jag här med papperstussar i näsan och känner mig lite ynklig ändå.
Jag blödde massor... Verkligen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

lägg av med colan

2008-06-19 @ 08:19:32
Postat av: sara

Vänta nu... "INTE gjort något annat som skulle kunna framkalla ett sådant blodanfall" vill jag minnas att jag skrev.

Visst visste jag att någon skulle tänka exakt din tanke. Som sagt! One step a head hela tiden ;)

2008-06-19 @ 08:25:22
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Jenny

Man kan faktiskt börja blöda näsblod för att man är övertrött och sliten...

2008-06-19 @ 15:03:18
URL: http://bempis.blogspot.com
Postat av: Din hälsopedagog

Gumman... Det är stress. Jag har precis haft en förläsning om det :)Näsblod är en signal om överarbetad fröken Babbel. Du måste tänka på din hälsa!

Nu ska jag gå och köpa nubbar till oss.

Starköl o renat så var det menat, vårat mål alkohol.

2008-06-19 @ 15:38:17
Postat av: Anonym

rätt där hälsopedagogen. håll er till alkohol. skippa colan

2008-06-19 @ 20:32:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0