Herr Anonym börjar bli mindre och mindre anonym

Jaha, mina vänner. Då var jag hemma igen efter min amerikanska teenagerdejt.
Och tro mig... Jag har varit på DEJT!

My gaaaad, vilken gentleman han var.. Är!
Jag måste i ärlighetens namn säga att det är något jag inte är så van vid hos de killar jag har träffat och till och med varit tillsammans med innan.
Han blev nästan lite sur på mig när jag ringde från cykeln och sa att jag var på väg ner mot stan, eftersom han hade tänkt komma och hämta mig.
Han höll upp dörrarna och han hade köpt blommor. Blommor... Det har jag inte fått av en kille på... Låt se... Väldigt lång tid. Det var nog han jag bodde ihop med sist, och det är ju 1,5 år sedan (vi gjorde slut. Blommorna var ju inte direkt i slutskedet av förhållandet).

Eftersom stackarn fått läsa i bloggen att jag skulle vara hemma 23:00 var han lite stressad när jag mötte upp honom, och det märktes att det störde hans tidsschema över kvällen lite.
Men jag stod på mig och sa att jag minsann tänkte stå i hallen och blåsa min nyktra andedräkt i sambons ansikte absolut senast 23:00.
Jag hade ju lovat!

Vi valde därför en film på ungefär 30 sekunder (What Happens In Vegas) och såg den direkt.
Efter det stoppade vi in Contessa i bilen för att fortsätta dejten i bilen. Jag kom då på att jag hade glömt den utlovade reflexen, varpå vi kilade in på Statoil för att köpa en.
Jag kan då tala om att Statoil har väldigt många olika kondomer (safety first), men inte en enda reflex, och det var en besviken tjej som tog ett förstrött varv på Statoil... Och ramlade rakt in i en gul reflexväst.





Nu är det så, att jag lyckats med det som bara jag gör... Inga trasiga kameror, mobiltelefoner eller så, utan det där andra som jag ideligen gör.
Hrm... Jag hade nämligen cyklat hemifrån utan min combatgröna plånbok (mitt dumma jävla helvete) och var nu på dejt utan ett enda öre på fickan. Bra Sara, verkligen!
Men min gentleman till dejt hade ju läst alla blogginlägg och diskussionen runtom, så han köpte den gula västen till mig under uppmaningen om att jag var tvungen att ta på mig den med en gång.
Eftersom jag ju lovat att kvällen skulle innehålla reflexer gjorde jag som han sa och lät mig skrattandes bli fotad med denna horribla väst över jackan. (Men ALDRIG mer att den träs över mina axlar).
Nåååå, Kotten?
Stolt över mig nu? Jag är nämligen rätt nöjd själv.

Skämt åsido...
Utan att avslöja mer av min väldigt trevliga dejt måste jag nu ge min kavaljer en eloge för sitt enorma tålamod och respekt över bloggläsarnas och sambons önskemål och krav.
Han betalade för hela kvällen (nu hade han i och för sig inget val eftersom han var ute med stans största slarver, men jag har en känsla av att jag inte hade fått betala något i alla fall) köpte reflexväst och lämnade av mig, trygg och hel utanför dörren 23:00, trots att jag vet att han hade annat i tankarna.
Sicken man!
Mr Amazing och Sambon. Se, hur vuxen jag var och lyssnade på er och era demands. Trodde ni inte va?

Tack för en underhållande och intressant kväll goding!
Det var ett sant nöje att få bli uppvaktad av någon som gör capoeirahopp på gräsmattan för en puss, hoppar över de artiga frågorna och går rätt in på djupet, samt fick mig att känna mig som en rätt bra människa, trots mina fel och brister.


Kommentarer
Postat av: Kotteby

Alltså jag dööööör! Här har jag gått och varit orolig. Helt i onödan dessutom. Till och med jag har gått och fått en crush i denna man. Har han hår på bröstet? Höll ni varandra i handen under filmen? Åt ni popcorn, och hur gick det?



Det är nästan nu att jag önskar att ni börjar kila stadigt. om jag får er att köpa västen. Ja, då skall ni bara veta vad jag har i rockärmen om ni börjar ses på stadig basis. Ni får bli mina två marionetter. Jag skulle kunna hoppa av skolan, och ägna mig åt detta på heltid.



Nej, nu måste jag sova. har vankat omkring i lägenheten hela kvällen av oro. men nu. Nu får jag äntligen sova.



P.S.

Var filmen bra?



P.P.S.

Erkänn du glömde plåntan med flit.

2008-06-26 @ 01:25:45
URL: http://kotteby.blogg.se/
Postat av: Mr Amazing

Bra filmval och BRA att du va hemma vid 23.

Av bloggen att dömma så var det inga allvarligare popcorn olyckor och det känns skönt att höra. Popcorn ÄR ju faktiskt inte speciellt farligt, så länge man följer säkerhetsföreskrifterna.



Puss&Kram

2008-06-26 @ 07:58:43
Postat av: sara

Räkna inte med fler västinköp eller hemkomster 23:00 nu mina goda vänner. Det här var en once in a lifetime experience eftersom ni tillsammans gjorde det till en "grej" som jag i min dampighet gjorde till en principsak ;)



Om jag går på dejt igen och OM jag berättar det för er vill jag ha fria tyglar att göra vad jag vill... Alltså VAD jag vill. Inga förmaningar, inga måsten och INGA hinder. Capisch?



Och jo, filmen hade handhållning... Och popcorn... Och NEJ, inte ens jag skulle glömma plånboken med flit.

Vem GÖR sånt, förutom en ren idiot?

2008-06-26 @ 08:19:19
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Petra

Fasiken vad gölli´t! :-D Mer dejtbloggande tack!

2008-06-26 @ 08:25:33
URL: http://iconfess.blogg.se/
Postat av: Sambon

Du e en sån duktig tjaj!



Å mr dejt, du samlar poäng;)(jag visste inte att jag hade drillat henne så väl, givetvis får hon göra VAD hon vill nästa gång nu när hon/ni visat sådant ansvar)



Kotten å Mr Amazing.....jag fick ju givetvis alla detaljerna på sängkanten!

2008-06-26 @ 08:32:41
Postat av: sara

Notera "på sängkanten"... Den där chokladsåsen såg jag nämligen inte röken av!

2008-06-26 @ 08:54:59
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Va? Är det slut nu? Aldrig mer bestämma. Det var det värsta. Det är som om jag gjorde en trailer till en långfilm, men aldrig gjorde en långfilm.



Det är som jag åt klubba, men inte fick ta bort papperet. Det är som om jag skulle skulle köpa en Stena Line-biljett till Danmark, men aldrig åkte. Det är som om jag skulle äga en TV men inte betalade TV-licens (host....host...harkel)



Det är som om jag skulle beställa mat på en restaurang, men gå innan den kom. Alltså förstår du nu att detta inte kan vara slutet. Detta är bara början. Bara början. Get used to it!





Den sista engelska frasen tryckte jag in i rent träningssyfte inför min stundande New York-resa. Ja, så fick jag sagt att jag skall dit menar jag. På ett snyggt sätt, utan att låta mallig, alltså.

2008-06-26 @ 10:05:15
URL: http://kotteby.blogg.se/
Postat av: Sambon

Du sara, mellan oss, vi får nog fortsätta med det där med tider å regler å så, känns inte snällt att bara lägga ner det nu när kotten tyckte att det va en sån bra idé.

2008-06-26 @ 10:36:06
Postat av: sara

Hmm... Du har nog rätt bejbi. Kan vi inte låta honom TRO att jag gör som han säger i fortsättningen.

Jag menar, regler är väl ändå TILL för att brytas. Det är i alla fall jag uppfostrad med.

2008-06-26 @ 11:17:11
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Erik

Jag tippar på SEX på andra dejten!! Någon som sätter emot??? =)

2008-06-26 @ 13:30:19
Postat av: Sambon

Men Snygg-Erik, har man inte sex på första dejten!!? Asså, egentligen har jag massa frågor om dejting, kanske kan ta en kväll å bena ut detta ämne??

2008-06-26 @ 14:53:49
Postat av: sara

JAG VILL OCKSÅ VARA MED OCH LÄRA MIG!

Herregud, ska man vänta med sexet?

Shit, jag fattar ingenting...



(Mamma, jag ÄR fortfarande oskuld. Jag försöker bara hänga med ungdomarna i snacket).

2008-06-26 @ 14:58:06
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Sambon

Visst e det dags att Snygg-Erik tar sig till oss, bäddar ner sig i soffan tillsammans med oss under vår rosa filt å lär oss allt han kan. Å Erik....det finns bara en filt, Hallonkatten har kräkts på den andra;)

2008-06-26 @ 15:34:49
Postat av: sara

Oh NEIIJ!

Det finns ju bara en filt FRAM TILL PÅ SÖNDAG!

2008-06-26 @ 15:48:53
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Erik

Hahahahaha, jag ska nog se till att lära Er allt jag kan!!! Men såååå mycket som jag kan så tar det nog till måndag......



MINST!!



O du Sambon.. Jag tror inte Sarisen hade sex på första dejten.. om det inte skedde på bion eller i bilen vill säga. ;)



/fuckkungen

2008-06-26 @ 16:17:38
Postat av: Erik

O tjejer.... Vi skippar filten, det blir tillräckligt hett ändå! Överhettade vill vi inte bli.. Då kan man ju självantända.



fniss

2008-06-26 @ 16:20:09
Postat av: sara

JA, det kan man. Det har jag sett på ARKIV X, så vi skippar filten.

Nu måste du verkligen lära oss ALLT du kan Snygg-Erik.

Som tex hur vi som har dejter vart 9:de år NÅGONSIN skulle få ligga om vi inte tog tillfällena i akt?



(Fortfarande oskuld mamma. Därav avsaknade av barnbarn).

2008-06-26 @ 16:29:47
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Erik

Sara, det är fult att ljuga. Din tunga är nog blå OCH svart... av lögner och popcorn ;)

2008-06-26 @ 16:34:47
Postat av: Erik

Jag var förresten förbi Statoil för en stund sen... och kollade en sak...



..antingen så hade ni INTE sex, eller så körde ni utan skydd (och då snackar jag inte bilbälte morsan!!), för det var exakt samma antal kondompaket på hyllan som syns i bild.



/fuckkungen haha

2008-06-26 @ 16:57:43
Postat av: sara

Ja, det kan ju DU fundera på...

2008-06-26 @ 17:08:12
URL: http://vildhallonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0