JOBBA nu människa!

Ack, se denna arbetssamma dagen!

Efter att ha rivit upp klassrummet för att möblera om lite, kom jag på att det var något vid expeditionen som jag behövde. Vad det var kom jag dock inte ihåg, men gick ändå upp i hopp om att komma på mitt viktiga ärende på vägen.
Istället för att hitta ett viktigt ärende ramlade jag in på kuratorns rum, där hon och likabehandlingsgruppens överhuvud satt och diskuterade män.
Då jag tycker att män är mycket roligare än arbete, slog jag mig ner, kände mig som hemma och blandade in mig i diskussionen.

Det är så fantastiskt och underbart med kollegor som man kan prata slidmynningar, penisar, one night stands, psykmän som inte fattar ett nej-tack-jag-vill-inte-ha-något-mer-med-dig-att-göra och jaktens alla konstiga regler med utan att det känns krystat.
Vi flabbade och pratade dessa ämnen med öppen dörr och stor hjärtlighet. Haha!

Lbg-gruppens underbara överhuvud hade igår, gått runt med mannen hon hade i sina tankar, på ett papper fastspänt på gylfen på byxorna.
TÄNK om hon hade glömt att han hängde där med ett stort leende när hon lämnade jobbet och åkte till affären eller något.
OERHÖRT roligt!

Jag är väldigt sugen på att sätta upp en liten pappersbit på framsidan av mig själv, med en bild på en snygg kille jag har i mina tankar.
Tänk om det skulle bli olika killar olika dagar. Hur skulle det se ut och vad skulle de andra tänka om mig?
Hade det inte varit festligt om alla på jobbet gjorde likadant?
Och tänk om man skulle få se sig själv på någons jeansbeklädda kön. Oj, vilken härlig idé!

Kanske borde lägga som förslag att införa det på ett APT till hösten?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0