Underbara Bridget

Det har varit en osedvanligt underhållande och skrattfylld dag på mitt jobb hittills.
Digitalboxarna som jag hämtade var inte helt enkla att installera och igår eftermiddag fick jag bara in vissa kanaler. Dock inte 1:an som ju har Hej hej sommar.

I morse när jag kom, gick jag upp och skvallrade lite med kuratorn innan jag satte igång med dagens bestyr.
Då jag kom ner till avdelningen igen står mina kollegor med ett färskt och underbart flin på läpparna.
Det visade sig då att skolans allra finaste fossil hade varit nere för att "fixa" tv:n för oss. Hon hade vaggat in i klassrummet med alla sina 100 år och sagt att sådana här doningar hade de minsann på landet, så det kunde hon nog bättre än oss "ungdomar".
Hon berättade stolt hur hon hade en liten lapp upptejpad på fjärrkontrollerna på landet, som talade om vilken kontroll som hör till vilken apparat.
Ett hett  tips till oss att använda oss av.

Efter att ha stått en stund och mixtrat med tv och digitalboxar under ideliga:
"Så här ska det vara förstår ni. Så är det på landet"  får även hon till slut se sig besegrad, och mina kollegor nästan dog av skratt när jag kom tillbaka och de berättade om sitt underbara guldkorns-ögonblick för mig.
Givetvis fick de sig en arg utskällning av mig för att de inte ringt ner mig med en gång...

När den lilla elevassistenten sedan satte sig med sin envishet och vägran att bli slagen av en digitalbox, löste hon givetvis problemet och vi kan hädanefter låta barnen få se Hej hej sommar på mornarna.

Efter att ha varit i bamba fick ungarna glass och film (Spirit -hästen från vildmarken) och vi vuxna kaffe och muffins.
Bridget berättar hur hon inte riktigt klarar av att ha på sig "små" trosor och att de boxertrosor hon har köpt (för ca 9,90 på H&M) bara åker in i baken.
"Jag måste testa de som du alltid har fröken Babbel" säger hon mitt i sin mening.
"Ja, Björn Borgs boxertrosor är jättebra. Bekväma och bra kvalitet"  svarar jag lojt, där jag halvligger på stolen, och tar en klunk kaffe.
"Just nu har jag ett par Sloggy Control" säger hon stolt och drar upp kanten på de enorma trosorna ovanför jeanslinningen.

Jag fullkomligt bryter ihop med hela munnen full av kaffe, och får resa mig upp för att inte sprutlackera mina kollegor runt bordet.
Med huvudet nertryckt i vasken står jag sedan och hoppar av ett hjärtligt och levnadsförlängande skratt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0