En perfekt dag i perfekta sällskap

Efter att ha lämnat hemmet (efter en härlig, men irriterande utgång igår) vid 11:00 i förmiddags, kom jag nu hem 06:00 på morgonen igen.
Sicken dag! Jag är helt salig...

Då jag låg i soffan och kollade på absolut ingenting på tv när mina underbara vänner, som ju hälsar på från Hufvudstaden, ringde och ville mötas upp på en fika i förmiddags, kastade jag mig upp så katter och filtar flög, drog på mig en mössa och en collegeklänning (duscha kunde jag ju göra sedan, när jag kom hem igen... Mmmm, eller huuuuur) och lät Contessa ta mig ner till stan.
Vi strosade och fikade, kollade på demonstrationer ang FRA-lagen (någon föreslog i en debatt mot lagen, att alla skulle avsluta alla sina mail med ordet plutonium. Askul sagt, om du frågar mig) och ett tåg av skatarkillar, tittade i affärer och njöt av varandras sällskap i ett soligt och turistvänligt Göteborg.



Nä, jag är verkligen sjuuukt trött... Det här får bli ett utkast nu, så fortsätter jag i morgon!



Tillbaka igen, med en dagen-efter-frukost av rang (kokt ägg, havregrynsgröt med lingonsylt och mjölk, ostmacka med gurka och en latte) en lermask i ansiktet och nyduschad kropp (finally), redo att fortsätta min berättelse!

Efter att ha vinkat av de fantastiska människorna från Stockholm beslutade jag mig för att möta upp trevligkille, som också var ute på stan, istället för att cykla hem.
Vi mös runt bland alla människor och hamnade framför Storan, där ett skönt gäng beslutat sig för att plocka med sig sitt band och börja spela.
De lirade helt grym musik och vi satte oss i gräset och diggade med foten, klappade händerna och njöt av ögonblicket.



När våra musikanter plockat ihop sina pinaler och trevligkilles mage hade kurrat ett tag styrde vi (med en del omvägar) kosan mot Mañana för att plocka i oss Tapas till en öl och chillmusik.
Grizzlynallen kom och åt med oss, under musik-hörlurar-jobb-skratt-och-musik-prat och vi åt tapas tills magarna putade avslöjande under kläderna.
När vi var klara med Tapasen tog stegen oss till Tranquilo där Rubinen roddade ihop varsin Hallonmojito, som vi surplade i oss på uteserveringen...

 

Grizzlynallen beslöt sig sedan att åka hem en stund medan jag och trevligkille fortsatte vår kväll på Modesty, där vi blev serverade ett iskallt glas rosé, följt av ljuvligt kaffe och tryffelbitar.
Där satt vi, vid baren, ett tag och spanade (jag spanade) på hockeykillar, samtidigt som vi berättade för varandra hur bra vi ändå hade det.

Då jag tidigare under kvällen fått ett sms som löd:
"Du vet väl att det är krogen ikväll?" från boysen, gick trevligkille och jag och mötte upp dem på Stearin, där det var så sjukt härligt.
Hela ligan var där.
Gamla vänner vi inte sett på flera år, nya bekantskaper, champagne, rosé, öl, snusk, garv och kramar.
Det var verkligen helt fantastiskt, och jag njöt å det allra fullaste av att vara i allas sällskap igen... Och allt var som "förr" på något sätt.
Handyman berättade snuskiga historier ur verkligheten, vår stora björn hade roliga historier om sin dotter, globetrottern planerade utlandsresort, reportern hade anektdoter osv osv... I loved it!

När vi till slut lärt oss allt Stearin hade att lära oss för kvällen gick vi i samlad trupp över till Pustervik, där sambon sedan kom och mötte upp oss.
Killarna lät ölen och shotsen flöda, sambon och jag vältrade oss i manlig uppskattning, kameran klickade som aldrig förr och käken värkte av allt skrattande.
Vi hade helt enkelt en av de absolut bästa kvällarna någonsin och vi dokumenterade den i detalj.

     
 
Men vi var inte nöjda där inte...
Nej, vi tog helt enkelt och begav oss till Peacock för att hoppa och leva till riktigt bra house, som det var just igår.
Faik & co dominerade som aldrig förr och vi var helt enkelt i househeaven, nere på golvet.
Snygg-Erik med vän hade mött upp oss och vi var ett absolut makalöst gäng som tumlade runt med våra feta leenden och glittrande blick.

    

Givetvis var vi tvungna att driva med alla bratarna och gjorde otaliga schtekarn vid baren...
Klockan 04:55 fick vi fullkomligt dra ut sambon från golvet, för att hinna gå innan det stängde och hela havet av folk skulle ut samtidigt.
Att få henne att lämna den underbara stämningen var allt annat än lätt och ett och annat lyft krävdes innan vi slutligen stod ute på Avenyn, där solen hade börjat gå upp och det var ljust ute igen.

Nu kan man ju lätt tro att vi ändå var klara med vår kväll, men så är ju såklart inte fallet.
Grabbarna på Pustervik har ringt ett par gånger och velat ha vårt eminenta sällskap till deras efterfest, så vi åkte, glada i hågen, dit och mös i mörkret med dem en stund. 
Men där fick jag ändå nog, grenslade Contessa, som stod parkerad utanför och cyklade hem i det varma regnet.

En, som sagt, helt underbar dag, fylld till bredden av kärlek, skratt, fullt minneskort på kameran, kramar och värme.
Jag var sommarfräsch som aldrig förr och lycklig som ett barn när jag (genomblöt) kom hem och pussade på mina katter innan jag slutligen stöp i säng.
 



 



Kommentarer
Postat av: Walther

mysan e så härlig, dax för henne att flytta till mig i eriksberg kanske??

2008-06-29 @ 15:03:45
Postat av: Sara

Hon stannar här!

2008-06-29 @ 17:54:21
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Erik

Det är såå sjyyyyykt rååligt att hänga ut me er två!



kram

2008-06-29 @ 20:08:59
Postat av: Mr Amazing

Nice move Slow-Erik!

applåder

Men om du tror att jag ger mig utan kamp så tror du fel...



Sara, jag ska minsann fixa så ni får en ÄNNU bättre kväll nästa gång ni går ut.. vänta ni bara! =)



Puss o Kram!

2008-06-29 @ 23:05:28
Postat av: Sara

Ha ha ha! Looking forward baby.. Looking forward

2008-06-30 @ 02:45:45
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Annapanna

Baby, fan vad jag skratta när du ringde och sa att du satt med en drink i handen! Du som skulle ta et sååå lungt! Hi hi...

2008-06-30 @ 15:34:15
URL: http://annavirrpanna.blogspot.com
Postat av: Sambon

Mikael, kan du göra goda köttbullar å ge ner i brygga från stående så e saken biff;)

2008-06-30 @ 20:45:19
Postat av: Sara

Sambon!

Vad gör du om Mikael lägger sig i hårdträning och GÖR det här?

Lämnar du mig då? Skulle du göra slut med mig och flytta till honom?



Jag ska genast börja träna på att ,i brygga, rulla köttbullarna mellan hakan och halsen, steka dem med fötterna och servera dem på magen.

HA! Slå det Mikael!

2008-06-30 @ 22:02:44
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Sambon

Men det där skulle ju bara vara början för Mikael. Att vara min sambo handlar ju också om att göra rabarber å jordgubbspaj, tvätta eftersom jag typ aldrig e hemma, bjuda mig titt som tätt eftersom jag e fattig, å detta e ju bara början. Han blev nog skrämd vid pajbiten.....

2008-06-30 @ 22:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0