En upptagen dag

Efter att bara ha varit hemma och kollat på film igår, var det två pigga kompisar som slog upp ögonen i morse.
Dagen hade roddning inför midsommar på schemat och vi startade i Sisjön där vi drog alla billighetsaffärer. Vad sägs om Rusta, Ö&B och Willys?
Go girls, go!



Efter att ha gjort Willys i Kungsbacka svänger vi in på Kungsmässan för att köpa en klocka till mig med hjälp tillgodokvittot jag har sedan min födelsedag.
Jag hade en klar bild i huvudet av vad jag ville ha, men det fanns givetvis ingen sådan klocka under 2000 kronor.
Efter att ha vandrat runt och provat några fina klockor, utan framgång, så var jag dum nog att trä på en liten ck sak som givetvis satt som gjuten runt min lilla handled.
Fan, det här har jag ju inte råd med, men den lilla klockan lade sig nöjt tillrätta och ville defentitivt följa med mig hem...

När jag står i kassan och expediten ska sätta på mig klockan igen (vilket går sådär) säger hon med ett leende:
"Det är ju givetvis mycket lättare när man pillar på sig själv. När man pillar på andra är man ju rädd för att klämma skinnet och så, så då tar man det extra försiktigt. Det kommer att bli mycket lättare när du gör det själv. Då kommer du rätt på liksom."
*Mycket lättare att pilla på sig själv... Rädd för att klämma skinn... Rätt på...*
Kom igen. Det där är det inte bara jag som associerar till snusk.. Snälla!

Men nu sitter det i alla fall en väldigt fin liten damsak på min handled och det känns väldigt bra att ha en klocka igen, efter typ 10 år.

Vi fortsätter sedan till midsommarfestens location för att fixa lite ljus och så. Fram med hammare, spik, fantasi och kamera.. Här ska roddas!



Dagen avslutas sedan på Båtsmans pizza, döpt efter Handymans framtida yngsta son. Handyman själv står och bakar pizzor till rytmisk housemusik och kusinen hans tar betalt av kunderna.
De har startat en urcharmig liten pizzeria på Askims kamping och det kommer ideligen kunder till den lilla luckan med handskrivna skyltar.
Jag måste säga att det var fantastiskt goda pizzor killar... Verkligen!


Kommentarer
Postat av: Petra

Fasiken vad sugen jag blev på pizza nu! Och nej gumman, det är inte bara du som associerar till snusk efter en sådan replik...haha!

2008-06-16 @ 10:31:28
URL: http://iconfess.blogg.se/
Postat av: Sambon

Synd att denna fantastiska dag slutade me surtant i tvättstugan.....det stör mig fortfarande. Rules are rules old lady!

2008-06-17 @ 14:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0