03:11

"EM-final på Pustervik?"
"JAAAAAAA!"
"Cool. Syns där vid 8, halv 9 då."
"JAAAAAAA!"

På Pustervik är det en riktigt skön samling människor som alla hejar på Spanien.
Jag blev givetvis oerhört sugen på att slänga fram att Tyskland var mitt lag för kvällen, men jag insåg ju att det skulle förstöra min kväll rätt fett, så jag höll tyst.
Då vi hade ett gäng från just Spanien i gemenskapen blev det mycket känslor och nervöst tuggande på tröjan under matchen, vilket ju bara förgyllde tillvaron ännu mer.

När matchen är slut och alla är glada och firarsugna, piper vi iväg till Kingshead där vi möter upp några till (vi är nästan 20 pers nu) och dricker en glad öl (cider för mig) innan vi går vidare till Kellys, för en till.
När klockan slår 01:00 beslutar ligan att de ska dra vidare mot Avenyn, men jag och Lången, som ska jobba i morgon väljer att ta något att käka, för att sedan åka hem.
Det blir en härlig promenad, med mycket vuxensnack och insikter,  innan vi når 11:s, käkar vår mat och går tillbaka till Järntorget, där han tar en taxi hem till sitt och jag tar Contessa hem till datorn.


Dags att sova...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0