Desperete på femman nu... -Eller var det sista förra gången?

En sak jag insåg, när jag vandrade runt på Biopalatset idag (Bergakungen har ju bara handikappplatser längst fram. Varför är det så?) är att det finns stor potential för att det här mycket möjligt kan bli min biosommar.
Jag menar:

THE INCREDIBLE HULK
Tim Roth, Edward Norton m.fl.

SEX AND THE CITY

Cynthia Nixon, Sarah Jessica Parker m.fl.

WANTED

Morgan Freeman, James McAvoy, Angelina Jolie m.fl.

BATMAN THE DARK KNIGHT
Gary Oldman, Christian Bale, Heath Ledger m.fl.

...För att bara nämna några av de filmer som fångade mitt intresse där jag spatserade runt och spanade.

Filmen jag var där för att se (Indiana Jones) är jag fortfarande lite skeptisk till.
Trots det så gillar jag hela den här vi-måste-låta-templet-rasa-i-slutet-menataliteten, för hade templet stått kvar hade det inte varit en riktig Indiekänsla.
Men det fanns ändå rätt mycket som jag ifrågasatte i filmen. -Trist som jag förmodligen är.

Sedan är det en sak jag har tänkt lite på när det kommer till "dagens filmer".
Det läggs så enormt mycket energi på att det ska göras snyggt i 3D och vara så vrålhäftiga effekter åt alla håll och kanter, att manuset ibland kommer i andra hand... Fast det kanske inte alls är så egentligen.
Jag kanske är ensam om att ens ha tänkt på det.

Jag tyckte ju faktiskt att Transformers var en väldigt trevlig effekt -och 3D full film, så min teori kanske inte alls stämmer.



Jag tror att det har varit tanternas egna speciella lilla dag idag.

I förmiddags, när bögen i församlingen och jag var iväg och köpte en ram till bambatjejernas diplom, stapplade en tant med en krycka mot sin väninna på andra sidan gatan.
Precis när vi gått om henne säger hon till sin permanentade, väntande vän:
"Det var då själva fa'an vad det blåser.

Jag och min kollega tittar på varandra och brister ut i skratt.
Så, så, gamla dam. Få inte en stroke nu!

På eftermiddagen, då jag blivit hämtad från jobbet av finbilen, ser jag en äldre dam (70-80 ca) som går med sin rullator och ett par splitter nya Nike på fötterna. Underbara människa... Man vill ju ha bra promenadskor ändå!

På restaurangen där jag och Bästebror till slut hamnade (jag ville äta på Tranquilo och han ville ha hamburgare, gissa konflikten) satt det två fina väninnor med varsitt glas vitt.
Jag hade väl inte funderat så mycket på vad de kunde ha beställt, men blev ändå riktigt chockad när servitrisen kom in med två enorma hamburgetallrikar som fullkomligt dröp av ost och aioli... Vilka de två, till synes, fina damerna mordiskt attackerade med gaffel och köttkniv som två hungriga Orcher.
Själv tuggade jag lydigt på min lax och försökte att inte snegla för mycket på de hungriga pensionärerna vid bordet bredvid.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0