Pripps blå och Onsala halvö

Halv fyra sticker jag ifrån jobbet, kvart i fyra står jag i duschen, halv fem möter vi upp skatarkillen från onsdagens sex-flaskor-rosé-i-slottskogen-och-sedan-linnéterassen och ger honom bilnyckeln som han så fint hade lagt i min väska.
Klockan fem rusar vi in på plantagen för att köpa äppleträdet som skulle bli present, halv sex hämtar vi upp cykelstället till bilen, tio i sex går cykelstället sönder och vi får bli utan cyklar, två minuter över sex kommer vi fram till slutdestinationen där vi var beordrade att vara klockan 18:00 SHARP!
GOTT om tid...
(När vi stressar ut från Plantagen och jag har ett träd i handen säger trevligkille lugnt bakom mig: -Förresten, jag tog med mig din plånbok och telefon som du lade där inne... *Oups*! )

Det var ett alldeles fantastiskt 30-årskalas i (på) soliga Onsala(halvön).
Jag är inte en tjej som uppskattar lekar på fest, men att skjuta pilbåge, paddla kanot, frolfa och ha dragkamp är helt i linje med vad jag gillar att göra i high heels och klänning. UNDERBART roligt!

 
Det vinnande laget (mycket tack vare mina fantastiska kunskaper inom frolfandet såklart)!

Det bjöds, efter lek och stoj, på superb mat (systern till födelsedagsbarnet har tidigare varit restaurangchef på Nivå så länge tillbaka jag kan minnas och hon hade lagat allt själv) som faktiskt överträffade det mesta i matväg jag någonsin ätit, och tro mig... JAG har ätit mycket mat!

Att jag sedan var djuriskt hungrig gjorde det ju inte mindre sagoligt att entra buffébordet och plocka av de underbara färgerna.
Att äta när man är hungrig är ju i och för sig inga problem.
Nej, utmaningen kommer ju vid den andra omgången mat när jag egentligen är väldigt mätt och belåten men bara ska ha lite till för att det är så förbenat gott.



Jag satt sedan på min stol som en höggravid kvinna och njöt av rosé, som det goda föredöme jag är, resten av kvällen.
Det bjöds lite traditionsenligt på spritfylld melon som gick ett par varv runt bordet, lika traditionsfyllda fyllelekar, hobbytrubadurer med gitarr (nu var det faktiskt "äkta" trubadurer/coverband med också -usch, vad jag inte gillar det ordet- men de höll inte lika mycket i gitarren), massor av dricka, garv och mys under filtar.

Och jo.. Det bjöds på jävligt mycket mygg också. Det var massmord på riktigt läskig nivå när vi började döda de små blodsugande satdjuren.
De äter upp mig, de slynglarna!

  

Trots att kalaset var som taget ur en Pripps blå reklam och trots att vi hade vansinnigt trevligt under våra filtar så valde sambon och jag att tacka ja till skjutsen, till hennes föräldrars hus, som gick klockan 02:30.

På vägen hem mötte vi två älgar som i lugnan ro lunkade på vägen.
De gick bredvid oss som om vår röda lilla bil inte fanns och vi hängde ut ur rutorna som turister/jägare på savannen vid "the big five" och försökte fota.
Något som dick sådär, varav jag inte lägger ut några bildbevis på äventyret.
Innan vi var hemma hann vi, efter älgarna, se ett platt djur på vägen, ett rådjur, en svullen grävling och en hungrig hare.
Värsta nattliga djurupplevelsen på landet!


Grattis på födelsedagen min coola pilot och puss på dig, trevligkille. Du var en excellent bordskavaljer.

När vi slog upp ögonen idag, sambon och jag, bäddade vi hennes föräldrars säng, packade en snabb frukostmatsäck och susade till havet där vi mötte upp några andra för lite soldyrkande innan vi återvände till staden igen.



Ikväll blir det middag på balkongen för två (sambon och jag) innan en eventuell kort tur till Avenyn nr 1 där det är lite trevlig klubbpremiär.
Men då det vankas beachvolleytävlingar och heta män (bla Snygg-Erik) i badbyxor på Skrea strand tidigt i morgon blir det en väldigt lugn kväll.

Kommentarer
Postat av: Kotteby

SV:

Du måste skoja? Stackars henne när hon kom hem och insåg att shortsen bytt färg. Aj aj aj...



Fantastiskt vacker uppdukning av mat. Hungern satte igång med en gång vid första anblick på bilden.





Lacrosse i helgen!!

2008-06-07 @ 00:10:57
URL: http://kotteby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0