Fotbollsyra

Herregud, herregud, herregud.... HERREGUUUD, vad kall jag är...
Jag menar, Oh my gaaaaaaad! Verkligen!

Det var en alldeles underbar stämning på Avenyn ikväll.
Människor precis överallt, ihopramlade bord efter vilda danser, 12-åriga flickor i på tok för korta kjolar till sitt falskleg, blå/gula tröjor, mössor, halsdukar, kinder och skor, öl i överflöd och, faktiskt, en och annan het kille i rätt ålder.

Efter att ha varit kvar på jobbet till 19:00 och kämpat (under svordomar, desperation och lösningens glädje) med kortbränningen tillsammans med skolans underbara IT-samordnare tyckte vi att vi var värda en kväll fylld med fotboll och hejarrop på stan, varpå vi tog oss in och njöööt av stämningen med varsin kaffe mellan de kupade händerna.

Dock märkte jag ju snabbt att jag är lite för kort för sådana här aktiviteter, då jag bara såg en tredjedel av de ENORMA skärmarna trots flera platsbyten och att jag faktiskt hoppade på stället av ren köld.
Vi hittade till slut ett litet smultronställe där jag kunde studsa upp på staketet och få en fin överblick på målen som ramlade in just då...



     
Men trots att jag älskar sådana här jippon så vann köld och vind över mig, och jag var dessväre tvungen att ta mig till spårvagnen medan jag fortfarande hade levande ben och fötter att gå på.
Vad är väl en klättring bland höga och kända berg mot en underklädd kväll på Avenyn i Göteborg?

På vagnen hem lyssnade jag på P3 HIP HOP som ikväll är magiskt bra.
Jag sitter fortfarande med lurarna i öronen och lyssnar genom telefonen när jag sitter här och skriver.
Så sjuuukt härliga beat och mitt huvud gungar lätt hela tiden, vilket försvårar skrivandet lite men det får ta den tid det tar. Vill inte lämna P3 nu...

På lördag kör vi igen och då blir det lite mer kläder på den här tjejen!

Kommentarer
Postat av: aber

Fan vad jag hatar Avenyn. Kan vi inte göra om Götaplatsen till en stor jävla platt-TV så att vi kan fira att Idol, Let's dance och schlagerfestivalen visas jämt? Det hade la änna varit trevlit? Lite go folkfest änna? Och snart står där ett långbord där vartenda svettiga svennebananjävel skall sitta och ropa, spilla öl och käka räkor. Jag menar - Vad i helvete? Och när jag ändå håller på - Vem fan skaffar tribaltauteringar nuförtiden och varför?

2008-06-11 @ 01:00:53
Postat av: sara

Söta söta du!

I just love you man!



Kan vi inte gå och ta en öl på Hard Rock ikväll? Det är ett härligt ställe tycker jag. Eller Bryggeriet? Det är om möjligt ännu trevligare.

2008-06-11 @ 10:04:15
URL: http://vildhallonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0