UNDERBARA helg...

Jag har ingen man i mitt liv, inga barn, inget jobb som kräver min uppmärksamhet 24/7 och ändå har jag häcken full. Det går i ett och jag hinner knappt med i svängarna ibland.

Igår, efter beachvolleyn, hann jag blogga snabbt innan jag for in i duschen och svidade om till sköna fiskarbyxor och najsiga gympaskor inför en förfest hos ljuvliga tjejer, tillsammans med sambon.
Vi snackade livet och jag blev än en gång medveten om hur gammal jag börjar bli.
Tjejerna var 22-25 år gamla och hade handbollsklubbskontrakt, familj och hus, fasta förhållanden, karriärsmål och livet utstakat för sig...
Där satt jag, 30 år gammal (trots att de inte trodde på mig när jag sade det), jobbar som elevassistent (ett jobb som jag älskar men som aldrig kommer att ge mig några pengar), delar en lägenhet, utan kontrakt, med min bästa vän (fantastiskt och underbart, men den är ju inte min), har ingen het man som pussar mig godnatt på kvällen (inget jag lider av egentligen, men hey, åren går) och kände mig rätt kass en liten stund.
Men den stunden gick rätt snabbt över. Herregud... Jag är ju bara 30!

Jag gav mig istället hän åt roliga kortlekar, killskvaller och härligt umgänge med de mysiga tjejerna.
Vår värdinna hade den skönaste av cowboyhattar, och ser jag en hatt är det bara frågan om sekunder innan den sitter stadigt på mitt huvud.
Jag bara älskar hattar!



Vi landade på Lounge(s) där sambon och jag dansade runt en stund innan vi insåg att morgondagens sol och bad lockade mer än en cider till i baren, så vi gick bestämt och piggt till kebaben, där trevligkille kom och mötte upp oss för en nattlig kebab och några kramar innan vi skildes åt och vi tjejer tog en taxi hem.



Trots att vi inte kom i säng förran vid 03:30 inatt var vi uppe och fixade strandmatsäck vid 09:30 i morse innan vi styrde bilen mot Ganlet, där vi låg och lyssnade på P3 hela dagen.

Jag hade, by the way, två moment under min dag vid havet.
Det första var vid den andra kaffefikan då jag per automatik doppar handen i naturgodispåsen, men inser till min förvåning att jag nog inte är så sugen trots allt.
Jag tar istället upp påsen och tittar ner på innehållet för att se om jag blev mer sugen vid synen av de ljuvliga chokladnötterna, men nej... Jag gjorde då något jag nog aldrig gjort förut. Jag ställde tillbaka påsen på handduken, utan att ha tagit något, och tog en klunk kaffe.
Ett fint ögonblick i mitt liv!



Mitt andra moment för dagen talar för att jag är nu är 30+ och närmar mig pensionen med stormsteg.
Jag sitter med armarna om knäna och blickar ut över havet när jag plötsligt slås av hur vackert och fridfullt det är.
Solen blänker på havsytan och skapar ett fridfullt glitter, en liten fågelfamilj simmar förbi och de små dunbollarna till ungar paddlar tappert i de mjuka vågorna, mellan sina vakande föräldrar, barn skrattar och leker borta vid stranden, segelbåtar glider tyst förbi och där sitter jag kramandes mina egna ben och ser allt detta med, för mig själv, förvånandsvärt vuxna och mogna ögon.
Vacker som en saga, I tell you!

Hemma i lägenheten igen tar vi oss ett nödvändigt städryck  (lägenheten såg verkligen för bedrövlig ut) innan jag möter upp trevligkille vid affären för att handla inför kvällens grillning på piskbalkongen.
OJ, vad vi handlade.
Trevligkille var "lite" sliten från gårdagens grabbkväll och hade, vid fem när vi träffades, ännu inte ätit något varpå det handlades mat för en hel armé.



Det blev en alldeles fantastisk grillbuffé med svartpepprad ananas, kyckling och kött, champinjoner, halloumi, sparris, tomater, hela vitlökar och färsklökar, baguette och härlig hemmagjord vitlökssås.
Efter det enorma kalaset och jag var matgravid -igen, gick vi ner till soffan där det vankades Gott & Blandat, Marilyn, naturgodis och chips till filmen (There Will Be Blood) som trevligkille och jag såg, deckade i soffan.

Nu, 00:22 är det defenitivt dags för den lilla elevassistenten att sova sina skönhetstimmar, för morgondagen kommer att bli tuff. 
Kollegor kommer att bli sura på mig och barn kommer att bli besvikna. Men nu gäller det faktiskt bara att hålla det flytande de två sista dagarna på terminen, så det kan inte göras på något annat sätt.

Sov gott


         

Kommentarer
Postat av: Petra

Åååh vad gott det lät! Nu är jag svinhungrig och klockan är fyra på morgonen... Skit också.

2008-06-10 @ 04:05:46
URL: http://iconfess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0