Je suis un festis

Jag tror att jag kanske ska på dejt i morgon.
Tror, som i jag vet inte vad jag ska kalla det.
När jag tänker efter så har jag faktiskt inte varit på en "riktig" dejt sedan jag träffade den där blonda skönheten jag sedan blev tillsammans med 1999.
Då var det sådär på riktigt, att han kom och hämtade mig i sin bil, bjöd mig på öl (han drack lättöl) och ställde artiga frågor innan bion vi såg (Det femte elementet).
När kvällen sedan var slut körde han hem mig igen och vi satt i hans bil och hånglade under lampskenet vid statoil.
Hur trevligt som helst och det var väl klart att jag ville hångla med honom fler gånger. Att han dessutom är riktigt snygg gjorde det ju inte heller mindre intressant.

Japp, det var det sista i dejtväg jag fick vara med om.
Nu, nio år och ett X antal män senare ska jag kanske få gå på dejt igen.
Eller kan man kalla det dejt om man känner killen i fråga?
Vi har ju träffats ett par gånger innan och jag tror att han börjar förstå vilken komlicerad liten människa han har gett sig in på att lära känna, så en massa artiga frågor kommer det kanske inte att bli.

Då jag nu har lovat mig själv att ta det lite försiktigt med alkoholen (var ju ute och rumlade igår igen, min lilla sommaralkis) till i alla fall på torsdag, då det blir Cosmopolitans med tjejerna innan Sex And The City, blir det inga öl inblandade i det här dejtandet.
Ok.. Inga öl och inga artiga frågor... 

En påse M, smöriga popcorn och tystnad under en film är vad som står på schemat och det är kanske inte vad som i folkmun kallas för dejt.
Kanske ska man snarare kalla det för ett trevligt initiativ från hans sida.
Att faktiskt hitta på något tillsammans som inte har med alkohol att göra, då det har varit i just det forumet vi träffats innan. 
Hmmm... Dejt eller trevligt initiativ? Jag vet inte, och egentligen spelar det kanske ingen roll.
Det hade nog bara känts lite sweet att få säga högt, att jag ska minsann gå på dejt eftersom jag ju aldrig får göra det annars.

Kommentarer
Postat av: Mr Amazing

Popcorn är livsfarligt... Dom kan hamna i LUNGAN om du inte inte sitter still när du äter dom..



/A

2008-06-24 @ 17:22:33
Postat av: sara

Jag veeeeeet!

Måste du säga det VARJE gång jag går på bio pappa!

Jah lovar att sitta stilla och tugga ordentligt.

2008-06-24 @ 17:45:38
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Alltså jag trodde managers tog flyget till destinationerna. men att du vill åka med oss "fotfolk" i bussen är ju helt bedårande underbart. Att du sedan har en 360 under armen är ju bara pricken över i:et. Vi har kalla Corona (ja, med lime).







Din femte elementet-dejt låter så amerikanskt. Sådär tonårsfilm-aktigt som man sett genom alla åren. De artiga frågorna han ställde är jag mäkta nyfiken på. Kanske ett inlägg om bara det?



Just ja.

Lycka till på dina vita dejt!

2008-06-24 @ 19:47:04
URL: http://kotteby.blogg.se/
Postat av: Anonym

det är defenitivt en dejt sötnos, med allt vad det innebär ;)

2008-06-24 @ 21:17:40
Postat av: Sambon

Hörru du föregående talare! Hon ska va hemma klockan 23, capiche!

2008-06-25 @ 08:49:52
Postat av: sara

Men snääällaaaa... ALLA andra får ju stanna kvar lite längre efter bion.

Jag LOVAR att inte intaga alkohol och jag LOVAR att ha lampor på cykeln när jag cyklar hem... 23:30 i alla fall. Blinkar med hundögonen

2008-06-25 @ 09:56:49
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Mr Amazing

Sara, har hon sagt 23.00 så är det 23.00 som gäller. Vi hittar ju inte på dom här grejerna för att vara elaka utan för att vi bryr oss om dig. Visa nu att du kan vara vuxen och inte bråka.



/A

2008-06-25 @ 09:59:17
Postat av: sara

Amen....Åååååååhh!

Hade ni VERKLIGEN brytt er om hur jag känner så hade ni inte tvingat mig att cykla hem innan alla andra.

Hur ska jag förklara för min dejt att jag måste vara hemma 23:00 utan att se ut som en tönt?

Han kommer ju ALDRIG att vilja träffa mig igen efter det.



NI HAR FÖRSTÖRT ALLT! FATTAR NI DET!!!

2008-06-25 @ 10:32:46
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Sambon

Bet det där tjafset på dina föräldrar? Eller vänta nu.....de va ju jag som hade tid å passa när vi var "små". Då mopparna gick i 30 tops, kanske 40 i nedförsbacke. Those were the days;)

2008-06-25 @ 11:29:26
Postat av: Anonym

Nej.. det funkade inte så bra.

Och nu kan jag aldrig mer köra "Men Mysan får ju" med dem igen, eftersom mamma läser bloggen.

Smart Sambon.. Verkligen ;)

2008-06-25 @ 12:23:03
Postat av: Sambon

Amen, flåt då. Jag kan göra chokladsås till dig sen;)

2008-06-25 @ 13:21:42
Postat av: sara

Du kan ha den klar 23:00, för då kommer jag nämligen hem...

2008-06-25 @ 13:43:07
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Jösses. Det är i vildhallonets kommentarsfält det händer. Aldrig sett på maken. Fy fagerlunds bananer vad spännande.



Just det!

23.00

Därmed basta. Inga men. Jag är pappa. Jag vet.

2008-06-25 @ 15:58:29
URL: http://kotteby.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Och du sambon.

Se till att Sara har reflexen fast på jackan innan hon går ut.

2008-06-25 @ 16:01:56
URL: http://kotteby.blogg.se/
Postat av: sara

Tänk vilken tur att någon till slut barmhärtigade sig över mig och tog ut mig på en dejt.



Det är så fint att ni bryr er om mig och vill att jag kommer hem i tid.

Även om jag personligen tycker att 23:00 är lite väl tidigt, så har jag börjat acceptera att jag inte kommer undan det här. Jag lovar att inställa mig i hallen absolut senast 23:00 ikväll och då RÄKNAR jag med en varm chokladsåslukt i lägenheten.

2008-06-25 @ 16:07:35
URL: http://vildhallonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0