Börja inte skriva ned vad du äter under en dag, det är läskigt!

Låt mig få berätta om hur det går med mitt nya liv som ju startade idag.

DET ÄR VÄRRE ÄN NÅNSIN!

På väg hem från jobbet fick jag ett livsfarligt urge för en riktigt slabbig gatukökshamburgare.
Det händer liksom inte!

När jag sedan kommer hem, efter att ha ätit min rå-onyttiga hamburgare med ALLT på lägger jag mig i soffan och stensomnar.
Jag sover i ca tre timmar och vaknar med ett ryck.
Ni vet sådär, så att man sätter sig upp samtidigt som man slår upp ögonen och tar ett enormt andetag... Som om någon gav mig en adrenalinspruta i hjärtat.
Jag kommer ihåg vad jag drömde i och för sig, det kan vara förklaringen, men det är fel forum för det här ;)

När jag förstår vad klockan är, får jag lite panik över att jag sovit bort hela eftermiddagen och halva kvällen, samtidigt som jag inser att min kropp bara måste ha en glass med noisettesås.
Sådana starka begär är ingenting man bara tänker bort, så jag möter (utan argumentationer) upp min power-walk kollega (ironi, jag vet) och vi strosar till Triumfglass där vi köper oss varsin bägare med kalla kalorier.

Vi fortsätter sedan den strosande promenaden ner mot vattnet och går hamnstråket med våra glassar och pratar män (som vanligt).
Väldigt trevligt att få lite sol på sig, trots blåsten och den halvsena timmen.
Efter att vi sagt hejdå, tar jag på mig lurarna och dönar på Grizzlynallens (Walters) wu ta kla (comp) och benen går äntligen utav bara helvete.
Uj, vad jag trampar...

Att gå snabbt får tydligen kroppen att på något konstigt sätt helt glömma av äckliga hamburgare, mjukglass med noisettesås och en soffliggande (energisnål) eftermiddag, varpå jag helt sonika trampar rakt in i den lilla godisaffären på hörnet.
Innan jag visste ordet av hade jag plockat till mig en liten påse, betalat den och stod ensam ute på gatan igen, med Walther fortfarande rungandes i öronen, redo att mumsa vidare.

Så, låt oss summera:
10:30 -Falafel, spagetti och tomatsås i bamba (faktiskt rätt mycket sallad med) + mjölk
11:00 -Den största muggen vi har på jobbet, upp till kanten fylld med kaffe + två Merci-stänger
12:00 -Fler stänger + kaffe
13:30 -En varm macka till mellanmål + mer kaffe
15:45 -Vidrig hamburgare
20:00 -Mjukglass med noisettesås
21:00 -Godis + vatten

Alltså Sara.. Det här är inte ok!
Jag ser detta som min Grande Finale vad det gäller onyttigheter.
I morgon ÄR det nytt och ny månad. Så fort jag får ett sug kommer jag att ringa någon som får i uppdrag att prata mig ur allt vad sötsaker och fett heter...

Avslutningsvis vill jag ge en tanke, en rad och en varm kram till Freds ägarinna.
Du är en hell of a fighter och jag beundrar dig.
Puss

Kommentarer
Postat av: Kotteby

Vet du varför Mammutarna dog ut?



Jo, för det fanns inga Papputar!

Mohahahahah.......

2008-07-01 @ 12:13:18
URL: http://kotteby.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Vet du vad man kallar en bumerang som inte kommer tillbaka?







En pinne.

Mohahahahah.....



Alltså jag kan lyssna/läsa/höra på sådana ordvitsar hela dagarna. Jag kiknar.

2008-07-01 @ 17:26:42
URL: http://kotteby.blogg.se/
Postat av: din hälsopedagog

Men du dricker ju vatten i alla fall :)

2008-07-04 @ 11:33:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0