Tre handymen, och jag missade dem alla

När jag kom till jobbet idag blev jag direkt påhoppad av expeditionsdamen.
"Fröken Babbel. Jag ringde efter dig förut. Var har du varit?"
"Oj, oj! Vad har jag gjort nu?"
Frågar jag smiliandes från min mattallrik i bamba.
"Du har varit du nu igen."

Det visade sig att det varit tre unga byggkillar i personalrummet, som sett korten på mig därinne, och velat träffa skönheten som skrattade glatt från väggarna.
"Var de snygga?" frågade jag genast, men det kunde hon inte riktigt svara på och hur hade de då tänkt att jag skulle kunna välja mellad tre handymen, som alla ville ha mig? ;)

Alldeles nyss körde min kära chef fram till mig i sin bil, vevade ner rutan och berättade samma sak om de tre unga herrarna i personalrummet.
"Var de snygga?" frågade jag igen.
Min kära chef, som trots allt vet vad jag uppskattar hos en man (nämligen självförtroende, stil- kan vara skatare eller kostymnisse, bara han själv är och står för sin stil- och humor), svarar direkt:
"Nej, inte särskilt, men de hade stil ska du veta."
Hon blinkar skämtsamt åt mig och sladdar leendes iväg i sin lilla bil.

I morgon ska trion jobba på en grannskola och mina kollegor tänkte hitta på en uppgift som tvingade mig att gå till just den skolan...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0