Det är klart man hänger med

Kommer ni ihåg när man var barn och lekte en lek?
Lekarna fungerade ju som så att man berättade innan vad som skulle hända och sedan lekte man...

Tex:
"Ah, så var du liksom arg på mig, för att jag var en så busig hund."
"Ok. Och sedan blev du snäll när du såg hur jobbigt det var för mig."

Det är faktiskt likadant idag...

Hört på jobbet:
"...Aah, så ville du inte ha hand om barnen precis varje helg."
"Nää, för jag var väldigt upptagen med jobbet och så."

"...Men nu såg du på mig att jag inte orkade mer så då lovade du att försöka hjälpa mig."
"Jo, men jag var ju fortfarande väldigt upptagen och så."

Nyfiken fröken Babbel:
"Vad leker ni?"
Barn i kör:
"Skilsmässa!"

Kommentarer
Postat av: Petra

Hjälp vad mycket ungar uppfattar egentligen! De måste ha världens bästa känslo-radar...

2008-03-26 @ 08:47:19
URL: http://iconfess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0