Det var ljust ute när vi gick och lade oss...

Festen hemma igår blev lite av en resa tillbaka i tiden.
En resa till när vi var 15 år, åkte moppe till festerna och folk drack hembränt och cola tills de kräktes i handfatet...
Nu drack jag själv ingenting när jag var 15 så jag kunde med nyktra ögon observera eländet runt om mig och sedan hjälpa redlösa tonåringar hem på min lånade moppe.

Det var, mig veteligen, ingen som kräktes i handfatet igår men känslan var densamma som för 15 år sedan då det var människor överallt, musiken var öronbedövande hög, det knackade på dörren hela tiden när nya gäster kom, och det utbröt mindre panik bland boskapen när det var dags att bege sig ut på stan, vid 01:00...

Jag kände mig väldigt vuxen när jag ideligen gick och sänkte musiken och höll ett vakande öga på de små terroristerna som ändå var goda värdinnor och fjäskade in sig hos varenda karl på festen.
Men när hyresvärden (som ju var den som faktiskt såg till att det blev fest) sa till mig att sluta mesa med musiken, utan höja istället släppte jag mina tankar på grannar och andra invånare i göteborg, utan lät folk själva bestämma volymen under löftet från hyresvärden, att om högtalarna sprängdes så köpte vi nya tillsammans...

image178
Sambon och vår underbara vän från stockholm som är nere och hälsar på under helgen.
Vi startade, till min besvikelse (sambon var skitsur på mig och tyckte att jag minsann alltid skulle vara tvärtom mot alla andra. ALLA ville ju gå till dit utom jag) på Nivå.
Jag tycker verkligen inte om det stället. Hela atmosfären är hemsk och jag kan inte riktigt ha roligt där, och tro mig.. Jag har försökt många gånger nu.
Men jag följde ju med förstås under tanken; att det här blir jättekul.

Det blev det inte och jag messade Grizzlynallen som var på Lounge(s) där Faik spelade. Grizzly och Faik kom över till Nivå en pyttestund och sedan gick vi tillsammans över till Lounge(s) (tack Faik för inträdet) där det genast kändes bättre och humöret steg avsevärt.
Sambon, stockholmaren och blondinen på kyrkogatan följde också med och vi dansade och mös till bra musik tills vi, i vanlig ordning, hjälpte till att släcka och låsa.

image179

Vi var på ett strålande humör!
Tjejerna gick till Kebabhouse medan vi andra tog en svänom på Orgia. Vi var ju inte direkt ensamma där och det kändes faktiskt lite konstigt att vara där när det inte fanns en Handyman i faggorna, då han har åkt till Thailand en månad, den lyllon.
Vi gav upp rätt snabbt och mötte upp tjejerna vid kebaben istället för att sedan åka hem till en upp och nervänd lägenhet.

I morse vaknade jag först av ett telefonsamtal, för att sedan somna om som en sten igen och vakna vid tre-tiden av ett sms.
Vi har inget brandlarm hemma men frågan är om det hade kunnat väcka mig när jag sover så djupt. 
När det däremot piper sms i telefonen vaknar jag alltid med ett ryck, oavsett timmen på dygnet.
Börjar det brinna eller så, så skicka mig ett sms vetja'!

Sambon och jag gjorde oss en riktig arbetarbrunch med stekt potatis, blodpudding, bacon och stekt ägg. Till det tog vi ett enormt glas med kall mjölk innan vi entrade soffan och kollade film.
Nu har vi en lägenhet att sanera innan vi hoppar in i duschen och gör oss redo för kvällens Rosa Flamoingo på Trankan!


Kommentarer
Postat av: Petra

Låter så himla kul! Jag SKA haka på snart, för det har jag bestämt. =)
Var det min "riktiga" mail du menade att du råkat radera så har du den nu va? Och du - tack själv!!

2008-03-24 @ 15:20:22
URL: http://iconfess.blogg.se
Postat av: Kalle

Så det var på Nivå vi var... Denna bloggen är bra till mycket! Tack för en underbar kväll i alla fall.

"Igår var jag full, jag var lössläppt och yster,
Idag är jag nykter, skamsen och dyster.

Jag var kär igår, det var ömhet och vekhet,
Idag är det eftertankens krökta blekhet.

Igår var jag gäst vid lasternas brun,
Idag är jag torr och härsken i mun.

Igår höll jag tal om sanning och rätt,
Idag vill jag spy i en vattenklosett.

Jag var stor igår, idag är jag liten,
en gloria fick jag kring pannan av spriten.

Jag var kung igår, idag är jag slaven,
med bävan i hjärtat tänker jag på graven.

Jag känner mig redan som på tre alnars djup,
men skulle världen gå under vill jag först ha en sup.

Människan är nog till spriten lite dragen,
i bakrus vi träffas på yttersta dagen!"

Puss och kram! Ni är mina favvosar!

2008-03-24 @ 18:45:14
Postat av: Jenny

Tack mina underbart sköna bönor för en superkul kväll!
Har ganska precis landat i Stockholm igen, lagom trött...
Jättekul att träffa alla igen, saknar er redan!
Stora bamsekjamisar

2008-03-24 @ 19:08:03
URL: http://awear-jenny.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0