Frölunda vann ju lätt...

FRRÖÖÖLÖÖÖNNDAAA... FRRÖÖÖLÖÖÖNNDAAA... FRRÖÖÖLÖÖÖNNDAAA!


Publikhavet vrålade på sin allra finaste göteborska efter  Frölunda Indians helt fantastiska vändning från 2-4 till 5-4 på fem minuter till Färjestadsupportrarnas besvikelse.

Vi är inte så ofta på sportevenemang, min fina sambo och jag, men då vi är det så prickar vi verkligen in top notch av créme de la créme i matcher. 
I höstas bestämde vi oss för att bli fotbollssupportrar varpå vi som vår första fotbollsmatch klockade in IFK-Hammarby där göteborgarna spelade i rosa för att stödja bröstcanserforskningen.
En grymt bra match som slutade 3-0 till de rosa änglarna och vi var de första att köpa biljettter till SM- finalen, som ju också blev en succé. (Se "rosa änglar" och "vi är blåvitt-bäst i sverige" i bloggen).

Igår tog vi sambons oskuld på hockey, och herre jättejävlar vilken match.
Frölunda vände ett tungt underläge till vinst, spelarna slogs så klubborna flög, fansen kastade in glasflaskor på isen och domare Andersson tabbade sig ordentligt.
Spänningen var oliiiidlig och jag mös med en öl i handen och klappade och hoppade och sjöng som värsta elitsupporten.



Ja, man är väl flexibel och kan "blend in" lite överallt och i olika situationer. Såsom fotboll och hockey!
Jag tror att det blir basket nästa nu... Har alltid velat hoppa runt med pom poms.

Folk som är på hockeymatch och hejar på Frölunda Indians är så härligt helgöteborska på något sätt.
Killen bredvid mig hade en prilla stor som en pingisboll under läppen och att han sedan var ungefär 3 decimeter över mina ca 160 cm gjorde att jag med lätthet kunde se hela vägen upp till ögonhålorna på honom när han vrålade bredvid mig.

Det blev många "jävla fittor" och "döda honom" under spelets gång, bland killarna runt om oss och jag kom på mig själv med att helt tråkigt och i värsta frökenanda tänka:
"Blev det inte bestämt under någon omröstning någonstans att kvinnans könsorgan skulle kallas för snippa?"
Men sedan slog det mig lika snabbt att det skulle ju inte slå så hårt om killarna vrålade:
"Ååååhh, din dumma snippa!" istället för:
"Va faaaaan, din jävla fitta!" när de blev upprörda på domaren eller en Färjestadsspelares, för mig osynliga, felsteg.

Efter matchen trotsade vi snöblåsten och tog oss ner till stan, där mitt goda humör sjönk som en häxa på 1500-talet. Vi gick från ställe till ställe och jag blev mer och mer inte ett dugg sugen på öl, så jag tog min sambo i armen och åkte hem... För att sedan vakna upp i Handymans säng i morse.
Vi gick upp redan vid 08:30 och lade oss i vardagsrumssoffan. Han spelade World Of Warcraft och jag låg inlindad i täcken och  kollade på The Darjeeling Limited innan vi tillsammans skrattade oss igenom Crank för att sedan gå upp och börja vår dag.

Jag väntar nu besök från min fantastiska blondin på Kyrkogatan.
Han och jag ska spela Xbox, dricka latte och fika gott fikabröd. Kanske blir det dodis och pilm, som sambons systerdotter skulle ha sagt, också.

Vad mysigt vi ska ha darling


Kommentarer
Postat av: Petra

Jahaja.... ;-) Ibland vaknar man på de mest konstiga ställen! *skratt*

2008-03-21 @ 17:29:06
URL: http://iconfess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0