Glöm, som förälder, inte bort att säga hej då...

Mitt under den livsviktiga torsdagsfikan kommer en kollega från min andra avdelning med andan i halsen och panik i blick.
"Min" elev hade en sådan där jobbig dag och nu visste de snart inte vad de skulle göra eller vad som kunde hända.
Fröken Babbel fick helt enkelt lämna den välsmakande kaffekoppen och gå på pojkjakt.

Jag hittade honom i ett rum på skolan och såg till min glädje ett litet leende spridas på de ledsna läpparna när han såg att jag kom. Det är så mycket lättare att närma sig ett barn och arbeta med det om man möts av ett leende istället för en flygande stol eller kaplastavar...

Vi pratade en stund om det som hänt och gick sedan bort till min avdelning där vi googlade och youtubade allt vad vi orkade.
Det blev mycket The dead terrorist, Titanic, roliga djur och påskgubbar.
Vi hittade bland annat nedanstående bild som fick oss båda att skratta så vi vek oss på kontorsstolarna...



Nu har jag lämnat tillbaka ett mycket lugnare och utklätt (påskgubbe) barn till sin avdelning igen och hoppas att han håller sig så.
Men jag går på jour fram till klockan 14:00 då jag ska dit och jobba "på riktigt".



Kommentarer
Postat av: Petra

Min sorts humor, haha!

2008-03-20 @ 11:34:44
URL: http://iconfess.blogg.se
Postat av: Petra

Det är ju jag när jag letar efter Nova på morgonen insåg jag nu! :-D

2008-03-20 @ 11:35:49
URL: http://iconfess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0