Jag använder min vänstra hjärnhalva mesta tiden

Vi är så sjukt smarta, min kollega och jag.

Varje gång det är hon och jag som tar med barnen (de andra är så fega och ordentliga) på utflykt pickar djävulen på våra axlar med sin grep, och vi drabbas av fullkomlig snålhet, liksom idag.
Vi bara vägrar betala med våra 100-kort när vi ju gör roliga saker på arbetstid med barnen.

Idag kom jag på den briljanta idén att istället för att stämpla alla barnens kort med en gång, så drog jag ut på det och såg väldigt upptagen ut och blippade de blåa korten varje gång spårvagnen stannade och det kom på folk. Sedan slutade jag stämpla när ingen kom och kollade mig, för att sedan frenetiskt blippa igen, nästa gång vagnen stannade.
På så vis kunde jag bara säga att jag inte hunnit stämpla för mig och min kollega ännu, om en kontrollant skulle komma och ifrågasätta mig.

Smart va?


Kommentarer
Postat av: Petra

Låter ju sketjobbigt, hehe.. Men du kanske fick en adrenalin-kick av spänningen? ;-)

2008-03-07 @ 14:10:10
URL: http://iconfess.blogg.se
Postat av: Snygg-Erik

Living on the edge!!

Jag avgudar Dig Sara!! ;)
du leker med farorna på de mest våghalsiga sätten.

2008-03-07 @ 14:18:16
Postat av: Jenny

"Man får inte vara dum, då blir man snart vuxen." Pippi Långstrump

2008-03-07 @ 14:23:12
URL: http://awear-jenny.blogspot.com/
Postat av: malin

ha en bra dag! :)

2008-03-07 @ 14:37:54
URL: http://www.malzzis.blogg.se
Postat av: aber

1200 lattjolabrer kostar det numera. Eller snart. Och de är lika hänsynlösa som kärringar efter löning på GKs när det kommer att bötfälla tjyvåkare. Så be afraid. Be very afraid. Tjyvåkning blir snart dyrare än att köra Formel 1. (och mer spännande)

2008-03-07 @ 21:21:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0