Lever upp till mitt smeknamn, men är going pink

De som vet säger att man kan bli ett riktigt hormonmonster när man blir gravid.
Det är nog, för allas trevnad, lika bra att jag håller mig platt om magen om min framtida graviditet skulle göra mig till det arga och labila monster jag har varit idag.
Fast jag hade förmodligen inte huggt lika blodtörstande och hungrigt om jag inte varit så trött och irriterad på att inte bli lämnad i fred av fröken fjäsk and suck up!

Idag, mitt i kabarébestyren, bestämde hon att ha uppvisning med sin cirkusklubb.
Jag sätter pengar på att det var rivalitet och ett sätt att visa alla att hon också är duktig och kan hitta på saker med barnen, precis som Bridget.
Bad timing, och frankly my dear...I don't give a damn!
Hon hade varit precis lika duktig om hon haft uppvisningen efter kabarén och barnen hade nog faktiskt tagit till sig det mer då med...

Mina kollegor har sett hur jag fullkomligt kokat och bubblat bakom min stängda mun (som ju aldrig är stängd annars) idag och jag har verkligen levt upp till sambons smeknamn på mig.
I hennes telefon står det: Min lilla terrier när det är söta och snälla lilla jag som ringer. (Var fick hon det smeknamnet ifrån? Jag fattar ingenting*-))

Min fantastiska höggravida kollega kom fram tidigare idag och gav mig en lång och hård kram, varpå lite av spänningarna släppte och det droppade några tunga tårar på hennes axel.
Herregud! Vad är det med mig? Psyket nästa för det här vildhallonet eller?
Fast jag skyddar mig bakom att jag sovit kasst hela veckan, är förkyld, jobbat som en tok (prova själv att jobba 8-9 tim/dag i barngrupp hela tiden. Man blir ju knäpp till slut)...

Nej, gud vad jag gnäller! Nu får jag lägga av. Barnen är ju jättegulliga (förutom hon då kanske, som fick sig ett rejält ryt ,när hon kastade smör på kamraten mittemot, när jag pratade i telefon med min snygga väninna) och jag är bara en grinig bitch som förmodligen bara behöver få sig nåt! ;-)



Jag lägger all min energi på helgen istället.
I morgon, torsdag, är det Viktoria och sedan på fredag DJ:s in the name of House på Parkan. 
Lördagen bjuder på besök av en söt treåring, vilket förmodligen kommer att resultera i promenader, godis och kanske bio...
Men det absolut bästa blir ju på söndagen, då Pink Flamingo slår upp dörrarna för allra första gången.
Handyman och Grizzlynallen står bakom skivspelarna och vi (sambon och jag) kommer att klä oss i rosa outfits och dansa till deras kärlek! 



Förlåt för mitt bittra jag. I morgon är jag nog på bättre humör igen.

Pussen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0