Man har aldrig en tråkig middag i mitt och sambons sällskap

Vi sitter i köket och äter vår middag och pratar om alla stora saker som händer oss och saker som vi vill ska hända oss.
Jag har lagat laxpasta med massor av vitt vin och grädde (vi tog ett glas vitt till maten med eftersom flaskan ändå var öppnad. Tack, oh du ohyggligt snygga väninna).

Vi dricker väldigt sällan (aldrig) vitt vin i vårat lilla hushåll och till middagen idag påmindes vi om varför.
"Oh, det här tar mig genast tillbaka till Brodendahl" säger min söta sambo med ett grin i ansiktet efter sin första klunk på vinet.
"Ja, herregud" svarar jag och minns med fasa tillbaka till den kvällen, då vi som tonåringar (sluta läs nu mamma och pappa) gick längs vägen och likt två fyllekärringar klunkade i oss en flaska California White på fem minuter, för att bli lagom berusade innan vi kom till festen med alla coola killar som vi ju var lite förtjusta i.
Och OM vi blev berusade...

Samtidigt som jag tar en enorm tugga med färskpasta och lax säger sambon:
"Men det var ju då det. Nu är vi vuxna och mycket mer mogna."
"Ja, verkligen"
svarar jag med mat i mun och en spagetti daskandes mot hakan så att såsen skvätter.

Efter det var det ju kört.
Jag brister ut i skratt (såsom jag har en väldigt irriterande vana att göra just när jag har saker i munnen... Nej ,inget snusk nu era dirty bitches) och frustar så att min snoriga näsa gör massor av bubblor och roliga ljud, varpå jag skrattar ännu mer och nästan ramlar av stolen i mina försök att hejda skrattet så att jag inte spottar halvtuggad pasta i hela köket.

Vad har jag lärt mig idag?
Jo, jag ska ta mindre tuggor, trots att jag är jättehungrig, och jag ska snyta mig ordentligt innan middagen.


Kommentarer
Postat av: Erik

Trots att ni blir äldre, äldre och jättemycket äldre.. så kommer ni ALDRIG att bli gamla
;)

2008-03-10 @ 22:04:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0