Men rödhårig och tjock är nog mer än jag klarar av... Eller älskar man dem villkorslöst?

När jag var barn sa jag till min mamma att:
"Rödhåriga ungar är det värsta jag vet" och sedan slogs jag så flisorna flög, med brorsan av de rödhåriga tvillingarna på dagis.

Nu i vuxen ålder har jag (lite på skoj) sagt till mig själv, att om jag skulle föda ett rödhårigt barn (och då särskilt en rödhårig pojke) så skulle jag lite försiktigt försöka byta ut mitt nyfödda barn mot ett annat, mindre rödhårigt, eller gapat och skrikit om att personalen förväxlat mitt barn mot den här rödhåriga bäbisen som så uppenbart inte är min.

Men när den underbara lilla rödhåriga sexåringen på min avdelning sladdar in till mellanmålet med sitt luftvapen draget och med mörk röst, säger:
"Hands up baby!"

...
Tänker jag att rödhåriga ungar kanske inte är så tokiga ändå ;-)

Kommentarer
Postat av: Petra

Sara, för guds skull! Jag har ALDRIG skrivit att jag gillar dansband!!! Nej, nej, nej.... Där drar vi gränsen.

2008-03-06 @ 17:03:57
URL: http://iconfess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0