Min chef is the shit

APT möten är ju, som alla vet, DÖDEN tråkiga.
Idag diskuterade vi de fyra nya spåren som ska bildas på skolan och alla fördelar respektive nackdelar det kan medföra.
Vi, så kallat "löst folk", (min kära chef kläckte ut sig det för längesedan när hon pratade om de som inte har en bestämk klasstillhörighet, och det har hon fått höra minsann. Ha ha) har ingen direkt tillhörighet i spåren ännu så jag och en kollega satt och pratade om annat när snilleblixten kom.
Vi måste ju starta ett spår X där vi hör hemma.

Jag skrev snabbt som ögat ner en lapp till chefen (som gick runt och svarade på superseriösa pedagogiska frågor):

Kära chef.
Vad sägs om att det lösa folket startar ett spår X tillsammans?
Spår X har följande arbetsuppgifter:

* Fixa personalfester
* Se till att fredagsfikan fungerar (inklusive komposten)
* Stötta och uppmuntra trötta kollegor samt dela ut många och varma kramar
* Se till att skolan ser estetiskt inbjudande ut

Hon bara skrattade när jag gav den till henne.. Sedan sa hon:
"Har du ingenting att göra raring?"

Mötet fortsatte med tråk och mal, tills det var dags för de två miljöministrarna att ha ordet.

Vi ställer oss upp och börjar vandra runt i salen under uppmaningar om hur vansinnigt bra vi är på skolan med våra komposteringar, pappersinsamlingar och annat miljöarbete.
Vi basunerar ut en fråga om de största miljöbovarna och en framtida miljötävling klasserna emellan... Vi har innan mötet satt upp ÅTSKILLIGA reklamblad runt hela skolan där vi står sida vid sida och gör fåniga pooser. (Ingen, tro mig. INGEN har missat vilka som är miljöministrar på min arbetsplats).
Vi avslutar vårt framträdande med att rektorn (efter vår förfrågan) sjöng en liten sång om att slänga skräp =Succé!

Efter mötet möts jag av färdiglagad middag, tända ljus och rödvin av min underbara sambo. Under middagen ringer min telefon och det är chefen i andra änden:
"Jag ville bara tala om att ni är helt underbara, du och din miljökollega. Ha nu en trevlig kväll"
"DU är underbar"
svarade jag och önskade henne en lika trevlig kväll.

Nu har vi planerat in en fest på lördag kära hyresvärd. Blir det bra?
Får du barnvakt Petra-darling så är det världens hla balou på lördag.

Kommentarer
Postat av: Från din partysugna väninna

Heej! Vill säga att jag ser fram emot lördag!!! Det blir kanske sista partyt jag är med på på ett tag nu ju:) När kommer bilderna på din outfit från igår förresten? Det var såå kul att få se var du håller hus hela dagarna.
Puss puss
P.S Undrar bara hur många träd som fått sätta livet till för att du och din miljömedvetna kollega ska synas på pappersark över hela skolan.....;)

2008-03-19 @ 21:24:23
Postat av: sara

Men vadå? De var ju redan döda...

2008-03-19 @ 21:47:11
URL: http://vildhallonet.blogg.se
Postat av: Kalle

Jag älskar er mina små fest-troll. Ska bli hur kul som helst! "-VÄLTA HUSET! VÄLTA HUSET! VÄLTA HUSET!"

Hej och hej!

2008-03-19 @ 22:28:44
Postat av: Petra

Åh vad jag vill vara med och leka!! Fusk fusk fusk!
Vad är det för tant-möte hon ska på lilla hjärtat då? ;-)

2008-03-19 @ 23:19:14
URL: http://iconfess.blogg.se
Postat av: Jenny

Jocke tar hand om vovvarna på lördag, så jag är redo att vara lite "sommarfräsch" på söndag... ;0)
Vi drar oss neråt ikväll.
Puss

2008-03-20 @ 15:42:26
URL: http://awear-jenny.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0