Mmmm... Själv är jag oäkting!

Min lilla blondin sitter och tittar på när jag papir machérar huvudet på en kille. (Han ska vara Spock i kabarén och ska nu få en hård, svart hårhjälm).
Hon läser på tidningremsorna, som jag kladdar på med vana händer, och tjuter förtjust när vi kommer till brudparen i tidningen.
"Åh, bröllop.. Jäg ÄLSKAR bröllop"
Hon slår drömskt ihop händerna, sluter ögonen och drömmer sig förmodligen fram ett par år till den dag hon själv står i en vit gnistrande klänning.

Plötsligt slår hon upp ögonen och tittar stint på mig.
"Vet du fröken Babbel. Det här e så konstigt... Jag föddes INNAN mamma och pappa kom till kyrkan!"

Kommentarer
Postat av: Petra

Ännu ett av livets små mysterium.. *fniss*

2008-03-13 @ 10:03:22
URL: http://iconfess.blogg.se
Postat av: Erik

Min mamma och pappa har inte gått till kyrkan än idag. Vad är jag då????

2008-03-13 @ 13:19:13
Postat av: sara

Ha ha! inte mina heller...
Men så länge vi är älskade är det nog lugnt.. eller?

2008-03-13 @ 13:41:00
URL: http://vildhallonet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0