Någon som vill praoa på mitt jobb någon dag?

Vilken förmiddag.

Vi skulle åka till stadsmuseet och när vi kommit halvvägs till spåvagnen kommer jag på att jag glömt en sak som jag lovat att ta med, varpå jag och min lilla blondin springer tillbaka för att hämta den.
När vi kommer till hållplatsen har de andra redan åkt, så vi får ta nästa vagn själva.

"Åh, va mysigt det här e, fröken Babbel."
Hon sitter på bänken och dinglar med benen. "Nu kan vi låtsas att du är min mamma"
Det lilla barnet pratar sedan oavbrutet och håller låda på spårvagnen. Jag ser i ögonvrån hur folk sitter och ler åt hennes berättelser.

"... så vi trodde ju att fisken var död, och då tog vi upp den och la den i en skål i köket, och vet du? Då började den hoppa och skutta som bara den i skålen. Fattar du fröken Babbel.. Den behövde bara lite frisk luft..."

"...Så då hade jag haft ont i benet göralänge och pappa fick mustascha mig..."
"Vänta nu.. Mustascha dig"
säger jag "vad betyder det?"
"Men du vet."
Hon visar på benet.
"Jaha massage, han masserade dig på benet. Hjälpte det då?"
"Nej"

"... Så när fåglar föds ser de ut som nyrakade får ungefär?"
"Jo, så kanske man kan säga"
  Bra förklarat fröken Babbel...

"... Så därför tror jag att jag är lite magisk. Ser du olika färger och konstiga saker så ibland fröken Babbel"
Jag tänker tillbaka på mitt liv och svarar leendes:
"Hmm.. Jo, det har väl hänt."

"...Och då blev det en blå klänning och... Vad heter det... Äh... MEEN, vad heter det nu... Sånt där, du vet.... äh, VÄNTA!"
Hon börjar gräva i fickan och drar upp en folieboll.
"Folie" säger jag "Ska du ha folie på dig?"
"Japp! Och min blåa klänning. Det kommer bli skitsnyggt"


Inne på stadsmuseet står vår guide, utklädd till rymdvarelse, och pratar om att vara en bra kompis osv. Hon har precis skrattat för första gången på väldigt (för på hennes planet skrattar ingen) länge och tar sig nu för magen:
"Åh, vilken konstig känsla jag fick i magen nu. Den börjar liksom i mitten här och sprider sig utåt längs sidorna."

En av killarna räcker upp handen och säger:
"Har du mensvärk?"

Kommentarer
Postat av: Petra

Och mamma bara ler.... =)

2008-03-04 @ 14:32:01
URL: http://iconfess.blogg.se
Postat av: Petra

Söndagar.
På söndagar klipper alla gräsmattan. Med motorgräsklippare. Sick I tell you!

2008-03-05 @ 09:19:17
URL: http://iconfess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0