Nej, släng dem inte mamma! De kan alltid komma till användning någon annanstans...

Klockan är 07.54 och jag står i klassrummet och plockar vid diskbänken (så som jag ju av någon anledning måste göra varje dag) när min lilla blondin kommer med händerna bakom ryggen och ett brett flin på läpparna.
När hon kommer fram till mig tar hon fram vad hon har bakom ryggen och ger till mig med spända, raka armar.
"De här e till dig." Hon hoppar på stället av iver när jag tar blommorna och virar av det dyblöta toapappret runt dem.
"Woah! Tulpaner. Jag älskar tulpaner..."

På diskbänken i klassrummet står det nu en vas med vita tulpaner, som såg sina bästa dagar för ungefär tre dagar sedan.
De hänger trött över vaskanten och är lita bruna på kronbladen, men de är ju alldeles, alldeles underbara!

image156

Kommentarer
Postat av: Erik

Charmigt!! Hur många får blommor 07.54?.... själv får jag inga mellan 00.00 och 23.59...........

Men jag är inte bitter!! =P


Ha en bra dag fröken Babbel! kram

2008-03-04 @ 10:33:57
Postat av: Petra

Eller hur!? =)

2008-03-04 @ 11:09:12
URL: http://iconfess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0