Playa unt Chun Li

Trots att jag sitter med riktiga kärring-hanledsvärmare och att läkaren sa till sambon att min hand skulle vara läkt till förra helgen får jag nu sluta spela that sugar candy sweet ass funk good stuff game eftersom min handled värker så.
Jag började till och med att förlora matcher på grund av att högerhanden inte kunde greppa kontrollen ordentligt, och det är fan inte ok.

Sedan kan ju värken till viss del bero på att jag hoppar runt med kontrollen som en annan wii-spelare i soffan.
Ska jag sparka en högerspark åker hela jag åt höger och ska jag göra en kick and roll så slår jag nästan knut på mig själv i soffan.
Min familj skrattade gott åt mig när jag bodde hemma och vi spelade Street fighter II eller Super Mario Cart då jag nästan knockade den stackarn som satt bredvid mig då jag skulle in i en kurva eller göra Chun-Li's dödliga rundspark.

Herregud, vilket spel det var (är)!
Jag minns det som det vore igår, när jag och brorsan fick öppna ett paket på julaftonsmorgonen och det var  Street Fighter II till 16-bit.
Vi spelade hela dagen och sedan twentyfourseven efter att vi öppnat resten av julklapparna den kvällen.
Pappa spelade alltid med  Blanca eller Dhalsim, jag med Chun Li och brorsan var nog lika duktig med alla, men spelade mest med Ken och Guile om jag inte minns fel.
Mamma fick nog ta hand om hemmet är jag rädd då vi andra var helt odugliga...
image202


Ja, gud vad roligt vi hade med det spelet.
Det ligger fortfarande nerpackat bland 8-bit och 64-bit hos föräldrarna.
Man kanske skulle ta och plocka fram de gamla trotjänarna någon dag... Men nu var det XBOX och onda handleder vi pratade om. It sucks!

Jag hade tänkt kolla på tv en stund men insåg snabbt att  DET ÄR JU BARA SKIT på tv.
Va? En fredagkväll och ingenting vettigt på tv?
Var är  House, Californication, Heroes, Entourage och alla andra goa serier jag trodde att jag skulle få se, nu när jag för en gång skull är hemma en fredag?
Oh crap!

Jag får väl läsa en bok eller nåt istället...


Kommentarer
Postat av: who

spel-nörd is the shit

2008-03-29 @ 03:25:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0