Smittar ADHD? I så fall har jag en arbetsskada

Nu har jag varit ensam i ungefär en timma och jag klättrar, bokstavligt talat, på väggarna.
Jag har gjort alla telefonsamtal, (varför har alla andra massor av saker att göra och jag ingenting) jag har msn:at och jag lade mig under den rosa filten i soffan och låg där i (jag ljuger inte) ganska exakt 30 sekunder innan jag med panik i blick kastade undan filten, reste mig upp och satte mig här igen.

VARFÖR kan jag inte njuta av ensamhet?
Jag blir så rastlös att jag inte tar mig för att göra någonting utan vandrar runt här som en osalig ande och räknar minutrarna tills det är dags att gör mig i ordning för kvällen.

Jag borde ju kunna rensa i en garderob, diska, kolla på en film, ta den där promenaden, läsa en bok, måla naglarna eller vad normalt folk nu gör när det njuter av sin ensamhet och bara ger tid till sig själva.

Suck!
Jag ska be min fina maskin göra mig en ENORM latte.
Sedan ska jag tina en av sambons goda muffins och till sist ska jag tvinga mig själv att titta på en film, nerbäddad bland rosa filtar och katter.
Med alla pauser och nervöst vandrande inräknat borde ju klockan vara lagom för dusch och kvällens fodral när filmen är slut.

Så får det bli!
Och det blir Gudfadern...

Kommentarer
Postat av: Petra

Fy vad avundsjuk jag blir på dig som kan strosa runt och njuta av ensamheten hela dagen!!! Satt här och fantiserade om det själv innan. Lyx lyx lyx I tell you! Det värsta är väl att man inte uppskattar det förrän man inte KAN vara ensam ens fem minuter längre, suck! Ha en lovely lördagkväll nu. Förresten, vad ska du ha på dig för något nice? =)

2008-03-08 @ 14:37:28
URL: http://iconfess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0