Snabblärd

I gymnastiksalen när vi ska välja ut två som jagar...

Min blondin är oerhört sugen på att jaga sina kamrater med ett rött band runt halsen:
"JAG VILL, JAG VILL, JAG VILL, JAG VILL, JAG VILL! Hon hoppar på stället av iver och trycker upp den viftande handen i ansiktet på min kollega som ska välja.

Flickan bredvid vill också jaga, men sitter tyst med sin hand stilla i luften. Efter en stund säger hon vuxet till den hoppande flickan bredvid:
"Har du inte lärt dig ännu att den som låter mycket, gnäller eller hoppar aldrig blir tagen av våra fröknar? "

Den glada och ivriga blondinen landar blixtsnabbt på sin rumpa och sträcker upp handen så långt hon bara kan i luften och söker tyst men intensivt min kollegas ögonkontakt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0