Snart färdigt...

Ha ha ha!

Jag har gjort två fina skålar med chokladpudding till mig och sambon och inser, när det är dags att vispa grädden, att jag inte orkar plocka fram elvisp och koppla och skit, så jag tar handvispen och börjar arbeta mig in mot vardagsrummet.

Just då ringer mormor varpå jag lägger telefonen mellan axeln och örat och vispar för glatta livet.
"Vad i hela världen gör du?" frågar hon när hon hör vispen banka mot bunken och min lätt ansträngda röst.
Oj... Jag ställer bort bunken och pratar färdigt med henne

Efter telefonsamtalet tar jag tag i vispandet igen och sätter mig framför datorn med bunken fastklämd mellan benen, vänsterhanden vispandes och högerhanden på musen.
Där sitter jag och blickar mot skärmen med vänster hand åkandes upp och ner mellan mina ben och höger hand frenetiskt klickande samtidigt som det kommer suspekta, liksom slaskande, ljud från den snart färdiga vispgrädden.

Samtidigt som jag kommer på hur fantastiskt det här måste se ut och vänder mig mot sambon för att berätta hur rolig jag är, ser jag hur hon slutat läsa sin bok och bara stirrar på mig från soffan.
"Det där ser inte så bra ut du!"

Tänk vad mycket roligare det kan vara att vispa grädden för hand istället för att mecka med elvispen!

Kommentarer
Postat av: Petra

Och snygga biceps får du med. ;-)

2008-03-13 @ 08:05:12
URL: http://iconfess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0