Sommarfräsch!

"Har du mascara på dig idag fröken Babbel?"
"Ja, det är klart.. Det är ju fredag."
"Jaha! För du brukar ju inte ha det!"

Den hemska sanningen är att när fröken Babbel kom hem efter housemusik och cider inatt, så orkade hon inte tvätta av sig mascaran, utan dök i säng och somnade innan huvudet ens hann gotta ner sig i kudden.

När Kenta sedan sjöng om sin fantastiska dag i morse prioriterade jag att sova lite extra innan jag gick upp och drog på mig jeansen som låg på golvet och den första tröjan jag hittade i garderoben...
Mascaran som spridit sig nedåt kinderna under mitt uppenbarliga kuddgnuggande under natten, trollade jag bort med tops, innan jag fyllde på med lite ny på fransarna för att liksom klistra fast den gamla, söndervittrade...

Lite rouge på det, så var jag åter igen vacker som en saga och cyklade till jobbet, oförskämt pigg och tillsynes fräsch som en sommardag.

Kommentarer
Postat av: Petra

Verkar ju funka i alla fall :-)

2008-03-14 @ 11:34:35
URL: http://iconfess.blogg.se
Postat av: Jenny

Det är ju precis det som är "sommarfräsch"!
Upp-piggat bakfyllesmink/-tjej!
Det är helt ok att vara "sommarfräsch" på vintern också tycker jag. =0)

2008-03-14 @ 12:22:21
URL: http://awear-jenny.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Vi tänkte förresten att ni ska få fint Stockholms-besök till påsk!
Hoppas att ni är hemma då...=0)
Kjamis

2008-03-14 @ 12:27:09
URL: http://awear-jenny.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0