Sova middag -inte bara för barn!

Käre barn!

Klockan är 16:52 och jag vaknade just tvärt upp från någon konstig dröm, från soffan.
Jag somnade i soffan igår kväll med, efter mitt hejdlösa spelande, och hann nog precis se mat-Tinas glada vinnaransikte innan jag lojt försvann in i drömmarnas värld.

I morse kom sambon och hämtade mig vid 10-tiden och vi åkte till ICAMAXI, som de vuxna kvinnor vi är, och storhandlade.
Sambon signade upp sig på ett, vad vi kallar för, blippkort och är nu lika vuxen som jag.
Jag har nämligen blippkort på COOP men vi har någonstans hört att det är billigare att handla på MAXI, varpå vi testade där idag... Jag har dock inte övergett COOP ännu. Det är en väldigt fin äffär.
Inte lika fin som 4 gott (som har det färskaste smågodiset i hela stan) men ändå värd att hålla sig kvar vid.

Efter att ha packat upp maten och ätit kallopsen (där jag bestämt har för mig att man ska ha någonting gott till, och plockar fram svartavinbärsgelén, för det kändes ganska rätt. När sambon, efter min enorma geléklick på tallriken, tar fram rödbetorna kom jag på vad det var man brukar ha till kallops, och det var inte svartavinbärsgelé) som hennes mamma skickat med henne på morgonen (ljuvligt god) bestämmer jag mig för att jag vill se en film.

Döm av min förvåning när jag inte fick fram någon bild. Jag var helt vansinnig och kröp runt på golvet och svor som en annan fake ass gangster och kopplade sladdar från alla möjliga vinklar och håll.
Till sist scartade jag skiten men fick ändå ingen bild. VA FAN!

I det läget var det väldigt nära att jag ringde till varenda killkompis jag har för fjäska hit någon över en kopp kaffe och få hjälp med bilden, men hejdade mig och lade mig och spelade lite XBOX istället.
Det var bra att vara lite adrenalin-ilske-uppumpad, för jag spöade skiten ur mina motståndare och kände mig rätt häftig ett litet tag.
Men när handen återigen talade om för mig att sluta lade jag mig ner i soffan -och somnade.
Sambon hade visst pratat med mig men jag stensov.
När hon åkt till stallet (och innan dess tvingat i mig lite mera mat) somnade jag igen för att vakna nu, helt mojsig iskallen, en och en halv timma senare.

Undrar om det är så att jag bara är en trött människa nu för tiden? Det kanske inte alls är den stackars krogens fel, som man ju så lätt skyller på i alla lägen. Jag är ju precis lika trött nu när jag varit hemma som annars...
Kanske är det bara väldigt jobbigt för hjärnan att tänka i amerikanska hood, niggaz och gangstatermer hela tiden.

Jag ska se om det finns något trevligt naturspel i de stora spelhögarna i min låda...

Kommentarer
Postat av: Petra

Du är inte gravid darling? ;-)

2008-03-29 @ 17:31:28
URL: http://iconfess.blogg.se
Postat av: Niklas Malmgren

Vilket actionfyllt liv... Verkar vara kul bo i göteborg...:-)

2008-04-01 @ 10:36:05
URL: http://nickem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0