Svenskarna går i pension allt tidigare

Jag känner mig så gammal...

De senaste två timmarna har jag, tillsammans med barnen, fixat mellanmålet, städat på avdelningen, gjort girlanger till kvällens rymddisco, inträdesbiljetter till kabarén, skyltar till kabarén, blåst upp ballonger till kvällens rymddisco, bakat blåa muffins till kvällens rymddisco samt slevat i mig min lunch på fyra sekunder.

När jag nu satte mig vid datorn kände jag mig som barbapappa i kroppen och jag inser med tungt hjärta att jag inte orkar hålla på som för tio år sedan när jag var en sprudlande ung och fräsch fritidspedagog med energi som en fullblodsarab.
Nu känner jag mig mest om en trött och nerdekad elevassistent, som nog borde se till att ta ut sin rast på dagarna, trots att det är så mycket att göra med barnen...

Men det är ju så roligt och vi har ju så kul!
Vem har tid och lust att ta rast när bandspelaren spelar Fronda - Rullar fram, barnen skriker JAAAAA när man säger att de ska städa och pynta inför kvällen...
Och om sanningen ska fram så vill jag nog vara med, och se till att saker och ting blir så som JAG vill ha dem. ;-)

Nu är det popcorn poppande och det sista fixandet kvar, och faktiskt och herregud
Du är ju bara 30 år, och ska hålla på i 30 år till, så sluta gnäll fröken Babbel och se till att jobba vidare nu.

Kommentarer
Postat av: Amazing Adde

Kom ihåg att popcorn kan åka ner i lungan om du äter o hoppar i soffan samtidigt... Det hände en vän till mig... =)

2008-03-05 @ 18:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0