Trött helg

Gårdagen var verkligen helt fucked up.
Jag kan inte minnas när jag var så förstörd senast och jag sov bort hela dagen.
Inte för att jag mådde dåligt eller så, utan  jag var bara så trött att jag inte visste var jag skulle ta vägen.
Visst var det vilda danser hela natten under lördagen, men inte så att jag borde vara så trasig som jag var igår.

Helst av allt hade jag velat ligga inrullad i filtar framför tv:n, men omständigheterna var sådana att jag faktiskt var tvungen att lämna hemmet, så jag stapplade in i duschen och sedan ner till vagnen som tog mig till underbar musik och fantastiska människor på trankan. Det kändes faktiskt jättehärligt att gå ut helt osminkad och i causual klädsel.

Så där stod jag sedan själv vid baren och surplade på en cider. Själv, eftersom alla jag känner låg hemma och var bakfulla. Något jag hade velat göra också, men som läget nu var, inte kunde.

image182

Sia, Faik och Walther spelade så det dånade i väggarna och jag hade det riktigt bra i min ensamhet vid baren.
Jag hälsade på några bekanta ansikten men slöt mig sedan till mig själv, min cider och musiken eftersom jag helt enkelt inte orkade vara social, och det var rätt najs.

Efter ett tag kom dock min underbara blondin på Kyrkogatan och gav mig en kram bakifrån.
Gissa om jag blev glad att se honom ändå.
Vi stod där ett tag och njöt av musiken men fick till slut se oss besegrade av tröttheten, så vi tog oss en nattlig promenad genom stan i dalande snöflingor och knarrande snö.

image183

Dagen idag började med film i soffan och sedan en underbar kopp fika tillsammans med tjejerna.
En krämig cappucino och morotskaka var vackert som en saga för min gottemage och jag njöt å det allra fullaste
av de magiska smakerna innan vi sa hej då och jag tog vagnen till min favoritblondin på Kyrkogatan.

image180

Vi möttes upp vid Hemköp och köpte oss en redig påsklunch som vi lagade till hemma hos honom.
Eller rättare sagt, som han lagade till medan jag storögt tittade på snöflingorna och päste med datorn i soffan.
 
image184



image187


image191

Efter god mat och trevligt sällskap tackade jag för mig och åkte hem till katter, disk och sambo. Jag är trött och inte så jättesugen på att jobba i morgon. Jag vill vara mera ledig men framför allt så vill jag åka till solen och värmen...

Vill någon följa med mig på en restresa?

Kommentarer
Postat av: Morsan Jenny

Hej gumman!
Jag följer gärna med på en restresa, ska bara vinna lite pengar först ;) (mannen kan ju ta Anton nu när jag snart ska slutar att amma!)

Må bäst! Pöss

2008-03-25 @ 09:49:56
Postat av: Petra

Du är ju bara för FÖR gullig!! =) Så som jag pladdrar på om dig hela tiden har maken börjat undra om jag är kär *skratt*
En restresa låter ju helt underbart! Skulle också behöva vinna en slant först bara... :-)
Hoppas du känner dig piggare idag.

2008-03-25 @ 12:12:11
URL: http://iconfess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0