Utmanad

Fick utmaningen genom Petras fantastiska blogg:

Vad gjorde du för.....

5 år sedan:

Då var jag 25 år och bodde de sista nerviga månaderna med psykot på 4:e långgatan innan jag och Hallon äntligen fick egen lägenhet. Jag hängde med mina älskade "boys" på Pustervik och Nefertiti, och jobbade på samma jobb som idag.

10 år sedan:

20 år gammal och jobbade som fritidspegagog i Onsala. Var på väg att bryta upp med den stora kärleken och hängde en del i "röda stugan" med Onsalavännerna. Spenderade dock mer och mer tid med kompisarna i Göteborg och pendlade till jobbet.

15 år sedan:

15 år gammal... Gick i 8:an och var inte så himla häftig.
Hade väl börjat "hänga" på skolgården och stränderna med moppe på kvällar och helger, när det inte var hemmafest, men spenderade ändå större delen av min fritid i stallet.

20 år sedan:
10 år och just inflyttad till Onsala från Tynnereds trygga betong.
Jag gick från en ball och populär unge med en eller två pojkvänner (alltid) och pussdrottningen i kuddrummet till en osäker hästtjej med en enda riktig kompis.
Det var genom den flytten jag och sambon blev grannar och har nu varit bästa vänner i 20 år. Mäktigt!

Hmm..
Inte så händelserikt måste jag säga. Det känns som att de saker som ändå har hänt mig hände de åren mellan femårsperioderna...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Våfflor eller pannkakor? Svara i min blogg! :)

2008-03-25 @ 18:01:42
URL: http://www.menjohanna.blogg.se/
Postat av: natta

spana gärna in min blogg där du kan läsa om allt mellan himmel och jord ! :)
tjusig blogg du har, ha det gött

2008-03-25 @ 18:05:46
URL: http://nathallies.blogg.se/
Postat av: Nea.

Hahaha, va kul. Den tar jag. Men en liten grej först. Jag känner att alla verkar göra detta men vilket gillar du mest - Pannkakor eller Våfflor? Rösta, hiho! Ha en trevlig våffeldag! :)

2008-03-25 @ 18:10:21
URL: http://neapeahh.blogg.se/
Postat av: Petra

Jag tyckte också lite som du, att de stora grejerna - de som förändrat en som person - hände mellan dessa åren. Fast å andra sidan så påverkar de små sakerna också...

2008-03-26 @ 08:46:14
URL: http://iconfess.blogg.se
Postat av: Kanske?

Man blir ju gott nyfiken på vem den stora kärleken var, men det förtäljer inte historien eller??? Förresten fantastiskt roligt att följa din blogg så här på avstånd, du är en för härlig människa!!

2008-03-27 @ 17:39:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0