Vildhallon är sociala flockdjur som inte mår bra av att vara hemma en helg

Kom hem från stallet runt sju, efter att ha stannat till vid ICA MAXI och, med en stark hästodör som en svans efter oss, handlat ingredienser till vår FANTASTISKA middag.

Liksom fredagen var vi sjukt sega och satt i soffan efter middagen (som tog oss över en timma att tillaga och ganska exakt sju minuter att äta. Seriöst honey, vi MÅSTE öva på att äta i normal takt) och delade på en flaska vin framför slutet av melodifestivalen... Som förövrigt suger fett.
Jag hejade (såklart) på Fronda, men det var jag visst ensam om, och när sedan enda anledningen till att jag egentligen tittade på skiten kommer, så har han gjort en Robert Gustavsson rip-off och besvikelsen är total och obeskrivlig.
Min Björn.. Min fina 21-åring... Varför gjorde du så?

Vi zappar lojt runt bland kanalerna, som bara bjuder på skit, och smuttar på, vad som är kvar, av vårt vin när vi helt plötsligt gör en repris på fredagen...
Jag sätter mig vid datorn och smackar på fet house på enorm volym (våra grannar måste avsky oss) och vi vaknar till liv, likt två fjärilar som kommer ur sina puppor, och börjar dansa oss in i duschen (nej, alla ni som hoppades, inte tillsammans, utan en och en) för att sedan studsa ner i jeans och t-shirt, föna håret och smeka på en lätt sminkning innan vi sida vid sida sätter oss i soffan igen.
För vart skulle vi gå?

Musiken dånar i lägenheten och vi sitter i soffan och diskuterar fram och tillbaka om vilken vår slutdestination ska bli.
Klockan var ändå 23:30 så det kanske inte var någon idé att crasha in på någons förfest, utan att vi nog skulle sätta oss på en bar någonstans... Vilket vi inte gjorde, utan placerade våra små rumpor på vagnen hem till vår favoritblondin på Kyrkogatan, där vi lyssnade på grym musik, drack öl och umgicks med goda vänner fram till 02:00, då vi blev hungriga och bestämde oss för att dra ner på stan i alla fall.
Tanken var att gå till 11:ans först och sedan Orgia, men efter maten försvann orken och vi tog istället svängen förbi 7 eleven och köpte kanelbullar som vi, när vi kom hem, värmde i micron och åt till kall mjölk...

Söndagen spenderade jag först bredvid en handyman, men vid tre-tiden tog jag vagnen ner till stan och mötte upp blondinen från Kyrkogatan och hans vänner på en lunch, för att sedan gå med min underbara blondin hem till honom och halvsova mot hans axel, i soffan tillsammans med The Simpsons och jordötter.

Jo, det måste jag berätta.
När jag väl masat mig upp ur hans soffa och sitter på spårisen hem hör jag ett konstigt ljud bredvid mig, och sitter länge och försöker gissa vad det kan vara för något.
När jag gissat på allt från kaffesurplande till ett missbildat barn vrider jag på huvudet och ser en man i 40-årsåldern som sitter på andra sidan mittgången och  dricker.. Ja, dricker potatissallad ur dess original-plastbunke.
Han har potatissallad runt hela munnen och han surplar girigt i sig den utspädda geggan och jag känner att jag får kväljningar när det kommer vågor av potatissalladslukt i samband med surplandet och smaskandet. Vidrigt!!!

Ha en fortsatt underbar söndag mina vänner. Nu ska jag äta middag och deka framför tv:n innan sängdags.

En särskild hälsning till min sjuka Grizzlynalle... Krya på dig fining!


Kommentarer
Postat av: Petra

Jag var också otroligt besviken på Björn! Han är ju som sagt anledningen till att man tittar.

2008-03-03 @ 08:53:10
URL: http://iconfess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0