What do you call these?

Vi är fortfarande godissugna och bestämmer oss för att göra negerb... Wienerbröd.
Nej, men chokladbollar, varpå sambon och vår snygga väninna med ilfart sladdar ut till köket och jag till datorn.
För nu har jag två roliga saker att berätta!

Min snygga väninnas kusin står i en kafékö och ska ha just en chokladboll. Bakom henne står en stor mörkhyad man och kusinen tänker upprepande för sig själv:
"Inte säga negerboll nu Kristina, inte säga neger... Chokladboll, chokladboll, chokladboll."
Hon beställer sin chokladboll och går iväg för att hämta servetter odyl. Än så länge har allt gått finfint!

När hon kommer tillbaka står det dock två fat med chokladbollar på disken, varpå kusin Kristina vill ha klarhet och vänder sig mot den mörkhyade mannen:
"Är det din boll... NEGER?"


I ungarnas mattebok finns det olika räkneuppgifter där man vet vilket antal godisar det ska finnas i burken och hur många godisar man har.
Uppgiften går således ut på att räkna ut hur många godisar som saknas för att uppnå rätt antal.

I en av dessa övningar har matteboksskaparna använt sig av mintkyssar, dvs sådant där julgodis med vit mintbotten och en choklatplutt ovanpå.
Det är bara det att i mitt och sambons lilla familjeliv kallas dessa godisar för negerögon... 
-Vilket är exakt vad fröken Babbel talar om för den storögde eleven att hon ska räkna i sin mattebok! Negerögon!

Jag är så pedagogisk!
Och nej, jag är inte rasist, bara dum!



 


Kommentarer
Postat av: Kanske?

Skrattar gott när jag läste hur du vispar grädde mellan benen, HaHaHa, ser det framför mig!!
Som svar på din fråga om du var snygg i min dröm, säg så här, du kommer hem kl 05.00, sketfull, har ramlat med cykeln, skrapat upp höger kind och en bit av pannan, går och lägger dig svettig, blodig och känner bakfyllan komma krypande redan då. Om jag då kommer och väcker dig kl 06.30, så tyckeer jag fortfarande att du är en sexy snygging tjejen, så alltså jaaa, du var snygg i min dröm.... (Å fan vet om du inte var lite naken också, eller så är det bara nåt jag fått för mig......?)

2008-03-13 @ 07:58:29
Postat av: Petra

"Är det din boll...NEGER?"
*asg*
Oh my god vad pinsaaaamt!!! På cafét här i trakterna så heter de "Kalla mig vad du vill" - väldigt praktiskt.

2008-03-13 @ 08:11:13
URL: http://iconfess.blogg.se
Postat av: Jenny

Aaah! Jag dööör av garv!
Åh, vad roligt!

2008-03-13 @ 15:06:56
URL: http://awear-jenny.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0