Då var det dags igen

Petra utmanade igen och här är resultatet...


För fem år sedan:
Precis fått hem mitt lilla Hallon (som jag mutade med chips för att få fram från sitt gömställe bakom gasspisen) och flyttade från det röka-svamp-psykot som jag bodde med.
Hängde med Linnéboysen och hjälpte barn med sin vardag.

För tre år sedan:
Bodde med exet i en fantastisk 100 kvadratare i Linné, fick hem lilla Müsli (chips funkar inte på henne, men däremot pop corn och makrill i tomatsås), hade en grym -festfri- vecka på Mallis och jobbade med kidsen.

image355

För ett år sedan
Närmade mig en av mina absolut bästa somrar och semestrar någonsin, där jag gick från fullkomligt heartbroken till närmast lycklig på bara nån månad.
En fantastisk och väldigt lärorik period i mitt liv.

För tre månader sedan:
Herregud, vad gjorde jag för tre månader sedan?
*Skrollar snabbt som fan tillbaka i bloggen.*

Igår:
Hjälpte mina kollegor med att stänga skolan trots att jag höll på att gå av, av trötthet, avnjöt en underbar ansiktsbehandling och åt mig mätt på gammalt och äckligt godis.

Idag:
Fick höra av min chef att ingen annan än hon får bestämma över mig (innan den goa kramen hon sedan gav mig) och då defenitivt inga vikarierande lärare, tackade nej till en after work öl med snygg-Erik och goa-Johan för att frossa kräftor hos föräldrarna och åkte finbil.

Imorgon:
Leka med trevligkille i solen och kanske köpa skor (om vi inte bara vill försvinna från stan och alla springande dårar). Ev en öl eller två på kvällen.

Om ett år:
Ärligt talat... Vad har hänt mig under de senaste fem åren?
Jag mutar ju fortfarande Hallon med chips, är ute med boysen och jobbar med barnen.
Jag misstänker dessvärre inga större förändringar under det närmaste året men jag kan ju hoppas på total rokad, innebörande mannen i mitt liv, grym etagevåning, välbetalt jobb (som gärna får innehålla barn), lycka och magi!


Kommentarer
Postat av: Sambon

Visst hade vi den bästa semestern ihop, du å jag min lilla terrier.
Men honey, vänta dig en even better semester i år! I prömis:)

2008-05-19 @ 10:41:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0