Det är min tur nu, vinden har vänt!

Igår på jobbet upptäckte jag att jag hade tappat framspetsen på mitt örhänge.
Jag plockade, med sorg i hjärtat, ur vad som var kvar (staven och bakspetsen) och lade dem i ytterfacket på väskan.

På eftermiddagen när jag ska gå hem (med ett mjölkpaket i väskan) går väskan sönder och allt ramlar ner på golvet, inklusive mjölkpaketet som ju går sönder och blöter ner allt i min väska. (Nu MÅSTE jag fixa nytt pass och leg).
Jag sköljer ur väskan över vasken på jobbet, lägger ner allt det blöta i en påse och cyklar hem... Där det lyckligtvis vankas tvättid så jag kan tvätta bort mjölken med en gång.

När väskan tumlar runt i tvättmaskinen kommer jag på resterna av örhänget och muttrar surt över att alla tre delarna nu är borta och att det blir dyrt och tråkigt att köpa allt nytt.

På kvällen när jag ska gå och läggas mig hittar jag framspiken i sängen.
Idag, efter att jag sköljt fikatallrikarna på jobbet, hittar jag bakspiken i vasken.

Gissa om jag kommer att köpa en lott på vägen hem till trevligkille, där jag ikväll ska göra hamburgare och mysa i soffan...

image337

Hur stora är oddsen?

Kommentarer
Postat av: Petra

Köpte du någon lott? Och i sådana fall: Tappade du den sen?

2008-05-15 @ 09:31:09
URL: http://iconfess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0