Du är supersnygg

Jag och min snygga väninna ramlade in på Prickig Katt tidigare idag. 
Prickig Katt är en affär som verkligen skrämmer mig.
När man kommer in så fullkomligt attackerar affären med sina chockrosa Hello Kitty saker, små plottliga behöver-någon-verkligen-dessa-prylar, hysteriska affärsbiträden (trevliga, men fullkomligt hysteriska) och det, som nästan är värst av allt.
Affären har väldigt många speglar, och på alla speglarna har "de" skrivit något som ska vara positivt för kunden.
Jag tog mig friheten att skriva av:

Du är vacker
Du är supersnygg
Mmmm, passar perfekt
Vackra prinsessor är vi allihop
Le mot världen, det skadar aldrig
Ta vara på dig

Hjälp! Jag är förföljd av positiv peppskit.
Tvärtom, mot att känna mig som en vacker och lyckad prinsessa, så började jag istället undra om jag var så jävla ful att jag behövde peppas hela tiden, vart jag än gick!

Jag och min snygga väninna roade oss med att prova hattar och vira in oss i svarta fjäderboar innan vi bestämde oss för att hyra en porrfilm och gå hem till trevligkille.

image357  image358

På vägen gick vi förbi demonstrationerna på Avenyn.
Där var ungefär 20 piketpolisbilar, 200 poliser och...Få se... 1, 2, 3, 4 demonstranter!

Vi skrattade gott åt de vilda demonstrationerna som alla poliser övervakade och jag sjöng glatt med den lilla folkhopen:
"Leve Palestina!"

"Men, vad säger de egentligen" frågar min snygga väninna efter mitt inlevelsefulla utrop.
Vi stannar upp och lyssnar.
"Ner med palestina?"
"Leve Palestina?"

Vi kunde inte riktigt höra vad de sa, vilket bara gjorde det hela ännu roligare.
Stackarna. Där står de ansikte mot ansikte med hela Göteborgs poliskår och ropar ut vad de brinner för och vill förmedla, bara det att ingen, förutom poliserna framför dem, faktiskt hör vad de säger

image356

Det blev ingen porrfilm.
Istället köpte vi mat och åkte hem till mig, alla tre. Här blev det hemlagad thai, nyttiga nötter och Transformers på tv:n.

Mitt huvud roar sig fortfarande med att ge mig uppläxningar angående gårdagens alkoholintag.
Redan i morse (11:30 när den söta undersköterskan ringde och ryckte bort mina drömmar med sin mjuka röst) började huvudet med sina "vad var det jag sa" -uppmaningar och tillrättavisningar.
Och så har det varit hela dagen...

Ge mig en brake liksom. Det var jättelängesedan jag hade en all nighter med killarna ute på stan och jag tycker nog att jag var värd den, utan att någon ska skälla på mig för det. Hela dagen dessutom!

Ledsen älskade Grizzlynallen. Jag pallar nog inte Flamingon idag. Men tack för igår, det var grymt trevligt!
Puss
 

Kommentarer
Postat av: Petra

Har en böjelse för snygga hattar faktiskt. Köper nya titt som tätt, men använder dem sällan. Knäppt? Ja, antagligen. =)

2008-05-19 @ 10:12:02
URL: http://iconfess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0