Fett chill

På spårvagnshållplatsen vid Kungsportsplatsen.

Två unga män (15-16 år) hänger tillsammans med sina cigg och pratar bredvid mig.
"Fan.. Ofta man har så här tråkigt eller."
"Ja, jag får fan damp asså!"

En man med musikspelande telefon kommer gående mot oss.

"Ey,(hård putt i kompisens rygg) kolla in musiksnubben. Fett chill asså."
"Yeah... FETT CHILL, FETT CHILL!"

Fett chill... Är det det nya fett soft eller? Jag hänger nog inte med längre...

"Men hey asså... Va fan ska vi göra. OFTA livet suger så här fett asså."
"Men värsta idén. Ska vi dra till Slottsskogen?"
Han kollar sig nöjt omkring och ser belåtet att jag hört hans briljanta idé.
"Amen ÅÅÅÅHHHH, jag får fan damp på dig din jävla iddie. Slottsskogen mannen. Ofta det är kul där eller."

Jag tittar diskret bort med ett brett leende på läpparna.
Fett chill med en släng av damp. I love it!

När jag går på min spårvagn bugar de för mig och önskar mig en angenäm resa.
Jag niger och tackar så mycket för underhållningen.
De bara tittar på mig och jag går på 3:an med mitt feta leende...



Kommentarer
Postat av: Petra

Min snart tioåriga son håller på sådär hela tiden och jag känner mig sååå gammal!! =)

2008-05-03 @ 10:07:40
URL: http://iconfess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0