Första dagen vid havet

Hej alla!

Igår efter jobbet fick jag åka finbil igen.
Vinden fläktade ihåret och Takida dånade från högtalarna.

Hemma hos de fantastiska föräldrarna blev det grillade fiskspett, grillad ananas med svartpeppar, nya kläder från USA och ett kärt återseende av mami.

Hur kul det än är att komma hem till mina föräldrar, och hur glad jag än är att träffa dem,  så finns det en tjej där som fullkomligt har fångat mitt hjärta, och som jag faktiskt spenderar större delen av alla mina föräldrabesök tillsammans med.
När jag öppnar bildörren och kliver ut pendlar ögonen från vänster till höger efter att få se henna komma dundrandes runt husknuten, för att vara redo när hon sedan på sitt eget väldigt kärvänliga sätt, hälsar mig välkommen hem till dem.
Det är slående likt bilden av när Kalle kommer hem från skolan och Hobbe kastar sig över honom i hallen för att säga hur glad han är att Kalle äntligen har kommit.

Sedan leker och tränar vi så att svetten lackar, denna underbara tjej och jag.
Det kastas bollar och tränas lydnad. Vi springer ikapp över trädgården, hela vägen ner till dammen och så tränar vi lite mer lydnad.
Och så kramas vi.... Masssor!

image317
När jag blir stor ska jag ha en dobermann. Så är det bara!

Klockan 09:00 i morse ringde min power walk kollega och fick upp mig på vinden för att hämta bikinisar och surfarshorts.
Efter det entrade jag Contessa och trampade ut till Saltholmen med min kollega, för att sedan ligga som en mycket nöjd, men strandad, säl hela dagen med P3 i minihögtalarna.
Vi fick med Morgonpasset, Mammas nya kille, Trackslistan,  Sanna Brådings gamla program (minns inte namnet nu) och massor av nyheter, innan vi köpte oss en fet mjukglass och cyklade hem igen.

image315
Nu vankas det tjejer och vin i Slottsskogen om en liten stund så en behövlig dusch står på min to-do list (glömde deon i morse... BAD idea).

Kommentarer
Postat av: Angeslick

Jätte vacker doberman, verkligen =)
ha en fin dag!! =)

2008-05-11 @ 16:46:58
URL: http://angeslick.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Fina, fina, fina Lingon!

2008-05-13 @ 17:29:00
URL: http://awear-jenny.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0