Sexualkunskap light

Jag sitter med en elev och tittar i någon slags "Så Funkar Det" bok som handlar om mannen, kvinnan och mys = barn.
Mannen visas naken i helbild och min elev nästan kiknar av förtjusning.

"Titta, där är en sån som man inte får säga i skolan"  Han nästan hoppar på stolen av glädjen över denna nakna bild.
"Vad är det då?"
"En kuuuk"
Två händer framför en fnissande mun.
"Precis, men vad heter det med ett ord som man får säga i skolan?"
"Snopp... Och snippa"
"Vad är snippa då?"
"Ingen aning... Jag kan ju inte veta allt."

Han bläddrar vidare och kommer till kvinnans nakna kropp och fnissar förläget när han pekar på hennes kön.
"Titta! En gruff."

*En gruff?*

Nästa sida visar hur mannen och kvinnan gör när de arbetar fram ett blivande barn.
"Jag vet vad det här heter också, men det ordet får jag absolut inte säga i skolan."
"Det är nog bäst att du inte säger det då, eller vad tycker du?"
"Nä, det är nog bäst. Vi kan säga att de hånglar."
"Ja, det låter mysigt..."

Det låter faktiskt jättemysigt... Hångla någon? ;)

Kommentarer
Postat av: Erik

Hmmm.. Var det inte den "linen" du hade på MSN för några kvällar sedan?

2008-05-28 @ 16:51:17
Postat av: sara

Ha ha ha! Jo, funkar det?

2008-05-28 @ 20:54:52
URL: http://vildhallonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0