Svårflirtad

Det var sitta-ute-på-piskbalkongen-och-grilla-invigning igår.

Jag var på ett helt värdelöst humör, efter jobbets överförjävliga dag, och satt vid datorn och gjorde diplom till skolans regatta och miljötävling när sambons gäster kom.
Som den goda värdinna jag är ropade jag "Hej och välkomna" med ryggen åt, där jag satt och svor som en borstbindare över att jag inte på något sätt behärskar Photoshop.
Det är faktiskt helt fantastiskt vilka fruktansvärda ord jag ändå kan!

Sambon märkte snabbt vilket humör jag var på när hon kom hem, så hon serverade mig ett enormt glas med rött och lämnade mig sedan ifred, med mina svordomar, vid datorn.

Tilläggas kan ju att jag innan jag hamnade vid datorn, och kom på hur osedvanligt dålig jag är på PS, försökt få ordning på min underbara kaffemaskin, som efter festen i lördags spottar ur sig kaffe som smakar rent piss (tror jag).
Det är så magiskt äckligt kaffe som kommer ur min vackra maskin och jag fattar ingenting.
Nu är den rengjord två gånger och det smakar lite bättre, men är fortfarande inte bra.
Ska köpa nya kalktabletter och hoppas på att den mår lite bättre efter en rengöring till...

Att jag med mitt redan extremt dåliga humör nu inte kunde få i mig en kopp kaffe, när jag muttrade och svor över Photoshop, gjorde ju inte saken bättre direkt...
Men jag antar att det får duga med rödvin och Powerpoint, vilket det ju i slutändan blev.
Det känns bara så tacky med Powerpoint. Jag vill ju göra mina arbeten i Photoshop.
Kurs med mig, någon?

Efter att ha gjort tre, ändå rätt ok, diplom tog jag mitt vinglas, min telefon och de små högtalarna och gjorde de andra sällskap uppe på piskbalkongen.
Där bjöds det på grillad lax, sallad och klyftpotatis till härlig house och gott vin.

image283

Klockan 03:30 ställde jag ifrån mig vinglaset och kröp till sängs...


Nu ska jag ta mig till Kyrkogatan och hjälpa trevligkille att flytta.
Det är med sorg i hjärtat vi lämnar hans underbara lägenhet men "vi" har bara inte råd med över 9000 kr i hyra längre.
Det är inte hållbart, trots fantastisk balkong och läge.

Suck.

Hej då Kyrkogatan... -För alltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0