Mogen nog att snacka pension

Jag sitter på trottoarkanten med min lilla kjol och min väska och väntar på att den blåa lilla miljöbilen, innehållande bögen i församlingen och två förtjusande flickor, ska komma.
När jag ser bilen komma runt husknuten reser jag mig upp, drar upp kjolen maximalt och ställer mig i en inte helt proper liftarställning, som den lilla skämtare jag är.
Döm av min förvåning när bilen, trots alla mina ben och tummar i vädret, bara kör förbi mig.
Happ!

Hur stor är chansen/risken att det inom en fem-minutersperiod kommer två exakt likadana blåa miljöbilar på min lilla gata?
När det väl var rätt bil som kom reste jag mig upp, rättade till kjolen och stod snäll vid vägkanten och väntade tills de stannat.

Dagen vid havet innehöll sedan fruktansvärt mycket solbadande, havsbadande (japp, premiärbadade idag), matätande, musiklyssnande, tidningsläsande och garvande kompisar.
Vi skämtade lite (de andra skämtade väldigt mycket) om att jag ibland använder mig av lite gammaldags uttryck och ord när jag pratar.

"Det var väl för väl..."
"Vilken käck..."
"Gå på lokal"

Det skenade snabbt iväg med inneskor i en påse till kvällens festblåsa och annat pensionärdravel.
När min snacka-pension-personlighets-skojande äntligen lagts sig visar sambon en bild ur tidningen (en Aftonbladet var ju medtagen för att hjälpa oss att hänga med i världen. Vem som hånglar med vem och så) på en kille som spetsat sig på ett staket när han skulle planka in till KISS konserten.

"Herregud, vad pinsamt det måste vara" utbrister jag.
"Bli spetsad på det viset när man ska planka in på en KISSorkester."

KISSORKESTER.... Kom igen nu! Vad fan är detta? Är jag 100 år eller?

 
Vi dansar glatt fram efter vårt bad. Ta ta ta ta ta ta.. Ta ta ta ta ta ta!



Det var en underbar dag på Ganlets klippor och det närmar sig en underbar kväll med fest och glada människor.

Kommentarer
Postat av: who

tjejer i bikini is the shit

2008-06-01 @ 16:56:20
Postat av: Annapanna

Men sötis... Kiss orkester!! Ha ha, men du brås väl på din mormor... Vad var det hon hade frågat när du var upp I Stockholm.

"Blev det nå fest igår... Var ni på Gröna Lund?" Hi hi....

2008-06-02 @ 16:04:26
URL: http://annavirrpanna.blogspot.com
Postat av: Petra

Sol och salta bad!! Finns inget bättre jue!! =D

2008-06-03 @ 10:18:48
URL: http://iconfess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0