Your strength is so hard to find, I feel so much stronger now -Takida

Vi står i fiskaffären min bror och jag (Eller ja, JAG stod) och skulle köpa kräftor till dagens middag hos föräldrarna.
"Usch", säger jag när jag tittar på tv-skärmen där de visar Discovery Channel's Deadliest Catch.
"Jag får så himla ont i magen när jag ser sånt här."
"Ja, det är verkligen fruktansvärda arbetsförhållanden de har"
svarar min bror medlidande och tittar upp mot skärmen där de orangeklädda människorna kämpar förtvivlat mot vågor, vind och piskande regn.
"Arbetsförhållanden? Jag pratar om krabborna..."

Min lilla djurvänsmage fixar inte riktigt att se hur de stackars krabborna och fiskarna kommer, packade som sillar,(!) upp i luften i ett nät, blir utkastade på däck och sedan splattrandes och kippandes i luften nedfösta i ett frysrum eller liknande.
Det måste vara en helt fruktansvärd död.

Det hindrade mig i och för sig inte från att köpa tre kg kräftor.

Framför oss i kön stod en man som såg väldigt viktig ut i sin kostym och välkammade hår. När det blev hans tur:
"Har ni kräftor?"
Expediten: "Javisst!"
"Bra. Jag tar... Hmm, få se.. Jo, jag tar sex stycken då tack!"

Sex kräftor! Vilket hån!
Själv fick jag en hel spann, som jag konkade till bilen (Ok FINE... Det låg en naturgodispåse på spannen med).

Innan kräftkalaset tvättade vi finbilen och  jag lekte av mig lite tillsammans med världens underbaraste hund.
Kolla in "miffomärket" som är uppsatt på hundgårdsstängslet.
DET är vår familjs humor det. Haha
Pappa hade satt upp den en dag när brorsan kom hem och jag ler lite inombords varje gång jag ser den.
Go daddy, go!
image349  image350

image348
På vägen hem körde vi, som vanligt nu för tiden, Takida på hög volym i bilen.
Vi rev av ett par underbara klassiker och toppade sedan det hela med Curly Sue som ju är ett helt mästervärk. Jag menar:

I'm head over heels, goddess of mine,
your curls touching my face and now I can fly
You brought my life back,
the glory you found, I'm in deep debt, without you I wouldn't survive

Herregud! Den killen som säger så till mig, gifter jag mig med...
03:12 i låten vrider sig min mage i välbehag, när Robert Petterson tar i från tårna och med rejäl och manlig styrka sjunger ut i bilens trånga utrymme.
I just love it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0