Det borde vara mer problemfritt att ge bort pengar!

Jag skulle ge mitt stöd till rosa bandet idag.
En tanke som gick sådär bra!

I första affären sade jag till expediten att:
"Åh, och så tar jag en sån här!" och lade fram det rosa lilla paketet från cancerfonden vid sakerna som skulle köpas.
"Javisst" svarade hon glatt, utan att ta betalt för den.
Så där gick jag stolt iväg med en rosa tyglogga, utan att ha skänkt ett öre (fast det märkte jag ju inte med en gång).

Vid det andra försöket att ge pengar till cancerforskningen lade jag ännu en gång fram den lilla plastförpackningen med den rosa boken om bröst samt tygflärpen under ett malligt:
"Och så vill jag donera lite pengar!"

"Ja, då blir det den här summan för kalsongerna
(till pappa) och 20 kronor till bröstcancerfonden." säger 17-åringen bakom disk och lägger upp sakerna i två demonstrativa högar.
"Vadå? Kan jag inte betala allt med kortet?"
"Nej! Jag måste få tjugan kontant!"

Jaha.. Nähe!
Det blev helt enkelt inga pengar till bröstcancerfonden idag.
HAR folk cash på sig nu för tiden, eller är det bara jag som är helt oduglig på det?



Kommentarer
Postat av: Jojo

Kontanter??

Aha du menar kvitton...



*s*

2008-11-09 @ 19:21:08
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0