...Men brödet kommer att bli supergott!

I dag bakar vi bröd, sambon och jag och idag brann vi nästan upp, sambon och jag.

Gas-spis är det absolut bästa i spisväg enligt mig, och i vanliga fall är vi goda vänner, vår kära spis och jag.
Men idag när jag skulle bränna på ugnen bråkade tändaren med mig, och som det ljushuvud jag är, så sitter jag och håller gasknappen inne samtidigt som jag gång på gång knäpper på tändaren för att få eld.
När lågan så kommer har det hunnit bli ordentligt med gas inne i ugnen och all den gasen kastade sig i  ett stort och vansinnigt eldmoln mot mig, som satt på golvet med huvudet halvvägs in i ugnen.

WOAH!
Jag kände verkligen hur håret blåste bak och fräste till i topparna av den snabba värmen.
Håret på armen sveddes av men ögonbrynen klarade sig bra:)

Tidigare har vi lyckats elda upp grytlappar samt att diskhandskarna har fått smaka på vår varma spis...
Kanske är ett brandlarm något som borde införskaffas i hushållet ändå.
Och en pulversläckare!







Kommentarer
Postat av: Jojo

men schaaaise,

akta för bövlen din kamin har blivit besatt,



Mata den regelbundet med bättre och godare träbitar

och häng alltid en söt handuk på den när den är kyld.



Jaaa jag ska skaffa mig ett liv...*s*

2008-11-09 @ 22:16:36
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/
Postat av: Mia

Skyr bränt barn elden eller kommer detta upprepas?? ;-)

Saknar er brudar, måste komma hem snart.. Kramiz

2008-11-10 @ 18:16:30
URL: http://thesweetest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0