POWAAAAAH!

Det var tre slagna soldater som låg i varsin soffa, i varsin lägenhet, och inte ville gå till gymet tidigare idag.
Tre slagna soldater som via telefonkontakt tog det gemensamma, och i våra ögon, mycket kloka och klartänkta beslutet att avboka box impact-passet och fortsätta duna i våra soffor...

Ett beslut som hysteriskt snabbt ändrades då vi skulle få debitera 40 kronor för det.
GE gymet 40 spänn??? ALDRIG i livet!

Istället blev det tre slagna soldater som tjurskalligt masade sig upp från soffan, gnällde och jämrade sig ner i träningskläderna, huttrade iväg mot bilen och åkte kraftlösa men i allra högsta grad beslutsamt till gymet.

Hrmpf... 40 spänn! Skulle inte tro det!

Väl på plats, med gympaskorna knutna och vattenflaskan fylld, kom min älskade fighting spirit tillbaka till mig och jag studsade runt i salen och luftboxades mot mina, ännu inte lika pigga, kollegor.
Passet var givetvis sagolikt roligt och jag njöt å det fullaste av varenda underbara och saltiga svettdroppe som mjukt rann längs min kropp när jag för full kraft och spänd mage attackerade sandsäcken med sparkar och slag.

Efteråt kände vi oss som kungar.
Tre triumferande segrare som med en enorm och sällsynt snålhet, men också en (för mig) imponerande viljestyrka och envishet, vann över slöheten och genomförde ännu ett träningspass där vi gav 140% och sedan applåderade oss hela vägen hem...
Och dessutom hade vi ju tjänat 40 spänn!

We so totally rock, duuuudes!

I morgon blir det träningsvila, då något (för stunden i alla fall) lite intressantare står på schemat.


Kommentarer
Postat av: Petra

Jag hade GLADELIGEN betalat 40 spänn om dagen för att slippa träna! (Men det är därför min kropp inte ser ut som din heller. Det - och fyra graviditeter...)

2008-11-03 @ 22:36:30
URL: http://iconfess.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Varför känns det som fröken hallon ironerar igen. Sitter du och förlöjligar mitt göteborgsvarv? Mmmm....nå?



Stå du vid mållinjen så får du se min Markoolio-dans. Tippar på att varvet tar strax över två timmar.





=)

2008-11-04 @ 10:44:13
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Annapanna

Give me some energy!!

Jag är så trött och orkar ingenting just nu... ZZZzzzZzzz.....

2008-11-04 @ 19:37:08
URL: http://annavirrpanna.blogspot.com
Postat av: Jojo

Underbart yrke du har.

Men ja har undrat hur man orkar jobba med barn hela dagarna och sen ha egna oxå som man måste ta hand om när man slutat jobbet...



hur orka det?????

2008-11-04 @ 20:32:19
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0